Po pandemii Covid-19 dużym zainteresowaniem cieszą się wszelkie nieruchomości inwestycyjne na sprzedaż. Jedni bardzo mocno inwestują w mieszkania na wynajem, przez co deweloperzy nie wyrabiają się z budowaniem nowych bloków mieszkalnych. Dla innych świetną inwestycją okazują się pensjonaty i obiekty hotelowe. A może na początek warto przyjrzeć się ofertom na condohotel lub aparthotel w turystycznych miejscowościach o dużym obłożeniu?

Spis treści:

  1. Pomysł na inwestycję, jak przejść do realizacji?
  2. Z czym wiąże się zakup obiektu hotelowego?
  3. Zapotrzebowanie klienta
  4. Oferty Biura WGN
  5. Inwestycja nie w hotel, a w apartament
  6. Podsumowanie

Mam pomysł na inwestycję i co dalej?

Od zrodzonego pomysłu bierze się skrupulatna realizacja celów. Naprzeciw wychodzi bardzo dużo możliwości inwestycyjnych, w zależności o zasobności portfela i obszaru na którym chce się prowadzić działalność. Do prowadzenia obiektów noclegowych można zatrudnić odpowiednie osoby od marketingu i zarządzania wynajmem, dlatego ten biznes może być bezobsługowy przez samego właściciela.

Wiele firm obecnie oferują pełną opiekę nad apartamentami na wynajem, czuwają nad odpowiednią rejestracją gości, rezerwacjami, sprzątaniem apartamentu i przygotowaniem dla nowych turystów. Bardzo często wyręczają właściciela, rozliczając się z nim comiesięcznie. To dobry zysk, ponieważ większe miasta w Polsce goszczą co tydzień bardzo liczną grupę turystów zagranicznych, chętnych na zwiedzenie miast, a noclegów jest coraz mniej.

Hotele mają pełne obłożenie, dlatego turyści muszą szukać alternatyw, stąd pomysł na condohotele i aparthotele.
Możliwości jakie daje właścicielowi obiekt hotelowy są niezmierzone. Można wyjść z inicjatywą prowadzenia domu weselnego, który ugości parę młodą w restauracji, a dodatkowo oni i goście skorzystają z oferty noclegowej. Organizacja eventów, spotkań biznesowych, konferencji, uroczystych gali i innych, to przyciągnie klientów jak magnes. Wypoczynek z rodziną? Znakomicie, hotele mają do zaoferowania liczne atrakcje, wycieczki rowerowe, piesze, zimowy kulik z ogniskiem i grille integracyjne.

Pełen wachlarz możliwości stoi otworem, trzeba tylko podjąć odpowiednie kroki do rozbudowy oferty noclegowej.

Czy prowadzenie obiektu hotelowego jest trudne?

Prowadzenie każdego rodzaju działalności wymaga więcej pracy i nakładów finansowych, aby hotel był często odwiedzany przez turystów ważne jest, aby był on obecny w mediach społecznościowych i przestrzeni internetowej. Należy zadbać o silną promocje obiektu na wielu lokalnych portalach, bo turyści szukający odpowiedniego miejsca na nocleg będą o niego pytali wśród lokalnych mieszkańców oraz sprzedawców.

Obecnie istnieje niezliczona ilość aplikacji komórkowych na których bez konieczności wykonywania połączeń telefonicznych można sprawdzić dostępność obiektu i zarezerwować sobie w nim pobyt. Jest to wygodna opcja dla osób, który rozeznają się w okolicy i lubią przejrzeć zdjęcia jak obiekt wygląda i co oferuje gościom.

Czego szukają goście?

Dla wielu turystów pierwszą, najważniejszą kwestią w poszukiwaniu noclegu będzie jego cena oraz bliska odległość od centrum miasta. Inni na pierwszym miejscu postawią wygląd pokoi, ich komfort oraz obecność restauracji. Dla jeszcze innych osób najważniejszy jest parking dla samochodu i dobry dojazd komunikacją miejską.

Jak sprawić, aby obiekt był bardziej atrakcyjny? Warto zapewnić gościom wiele atrakcji i udogodnień, parking i bezpieczne ulokowanie samochodu jest priorytetem, cykliczne wykonywanie remontu w pokojach dla odświeżenia i unowocześnienia. Opcja wyboru śniadania, goście hotelowi rano wolą zjeść śniadanie w obiekcie, aby móc dalej zwiedzać okolicę lub wybrać się w poszukiwaniu atrakcji dla nich przeznaczonych. Pokoje z własną łazienką to już standard, którego nie można pominąć.

Nikt nie szuka noclegu ze wspólną łazienką z innymi gośćmi, jeżeli obiekt hotelowy posiada jeszcze takie pokoje to jak najszybciej należy je dostosować do obecnych wymogów. Rangę hotelu na pewno podniesie obecność Centrum Spa i basen, turyści pragną relaksu i chętnie z niego korzystają, dodatkowo obecność siłowni będzie znakomitym atutem.

Pokój z widokiem na malowniczą okolicę? Strzał w dziesiątkę! Kto nie lubi obudzić się i spojrzeć na piękno otaczającej natury, na zielone drzewa lub złoto-brązowe w porze jesiennej. Widok lasu jest o niebo lepszy niż podwórko czy też widok sąsiada z naprzeciwka.

Pensjonaty i obiekty hotelowe na sprzedaż w ofercie Biur WGN

Wiele nieruchomości komercyjno-inwestycyjnych można znaleźć w ofertach Biur WGN, a w nich także hotele i pensjonaty na sprzedaż. Jakie oferty najbardziej przykuwają uwagę?

WGN Gorzów Wielkopolski posiada w swojej ofercie sprzedaży obiekt hotelowy zlokalizowany w miejscowości Ośno Lubuskie w woj. lubuskim. Nieruchomość ma powierzchnię wynoszącą 1621 m2 i leży na działce o powierzchni 21 487 m2. To kompleks hotelowy z restauracją oraz salą weselną.

Cena to 5 500 000 PLN (3 393 zł / m2).

WGN Bolesławiec jest wyłącznym agentem do sprzedaży hotelu w malowniczej miejscowości Karpacz w woj. dolnośląskim. To wspaniała turystyczna miejscowość, która całorocznie gości tysiące turystów. Wiele szlaków rowerowych i pieszych zachęca do aktywności na świeżym powietrzu. Pensjonat posiada 374 m2 i aktualnie prowadzony jest wynajem apartamentów. Działka na której leży pensjonat jest duża, posiada 2233 m2 i można na niej podjąć budowę nowych apartamentów bądź inaczej zaaranżować powierzchnię.

Cena to 3 899 000 PLN (10 425 zł / m2).

WGN Słupsk pośredniczy w sprzedaży ośrodka wypoczynkowego w miejscowości Łącko w woj. zachodniopomorskim. To kompleks 4 domków letniskowych wraz z działką rekreacyjną. Nieruchomość położona jest nad jeziorem Wicko w bliskiej odległości od Morza Bałtyckiego. Domki mają powierzchnię 148 m2, każdy z nich ma 37 m2. Powierzchnia działki wynosi 3 000 m2.

Cena to 1 099 000 PLN (7 426 zł / m2).

WGN Wrocław Commercial jest agentem w sprzedaży pięknego pensjonatu w turystycznej miejscowości Świeradów-Zdrój, który położony jest w woj. dolnośląskim. To gotowy biznes, obiekt jest rozpoznawalny i często odwiedzany w Świeradowie-Zdrój. Sprzedający przygotował koncepcję rozbudowy obiektu o kolejne 20 pokoi oraz Centrum SPA wraz z relaksującym basenem. Obiekt posiada 713,57 m2 powierzchni oraz 3255 m2 działki.

Cena to 3 900 000 PLN (5 465 zł / m2).

W ofercie Biura WGN Szczecin widnieje oferta pensjonatu na sprzedaż w nadmorskiej miejscowości Pobierowo w woj. zachodniopomorskim. To obiekt, który znajduje się tylko 180 m od plaży przy Morzu Bałtyckim. Posiada 24 pokoje, 480 m2 powierzchni użytkowej obiektu oraz 1042 m2 działki. W obrębie obiektu zlokalizowany jest relaksacyjny basen dla gości hotelowych. W mieście jest bardzo duża ilość usług turystycznych i możliwości spędzenia wolnego czasu. Niezaprzeczalnym atutem jest bliskość do Morza Bałtyckiego.

Cena to 7 700 000 PLN (16 042 zł / m2).

Wyżej wymienione oferty to tylko niewielka część zasobów Grupy WGN, warto być na bieżąco i skorzystać w intuicyjnej wyszukiwarki ofert na stronie www.wgn.pl

Jak nie inwestycja w hotel to może apartament?

Coraz więcej hoteli wychodzi z inicjatywą, aby zakupić od nich apartament i mieć zysk z ich wynajmu. Hotel posiada wtedy własną bazę noclegową i apartamenty na wynajem, jednakże nierzadko obłożenie obiektu jest wysokie i goście szukają alternatyw. Wtedy naprzeciw wychodzi wynajem apartamentu w tym samym hotelu ale u innego właściciela. Są to tak zwane condohotele, gdzie osoby prywatne są właścicielami apartamentów a nie sam hotel.

Za wynajem właściciel pokoju otrzymuje czynsz lub rozlicza się z hotelem z wygenerowanego przez nich dochodu. Aparthotel to trochę inna inwestycja, ponieważ tam są apartamenty wraz z kuchnią, dlatego jest możliwy wtedy najem długoterminowy. Jest to ciekawa opcja, ponieważ wiele osób decyduje się właśnie na takie rozwiązanie, które daje im prywatność i niezależność od hotelu, w którym znajduje się ten apartament.

Dodatkowa korzyść płynąca z takiego rozwiązania to zamieszkanie samemu w takim apartamencie. Albo w celach turystycznych i wtedy nie płaci się kosztów wynajmu wakacyjnego noclegu lub zostaje się na dłużej, zwłaszcza, jeżeli pozwala nam na to praca, która obecnie coraz częściej wykonywana jest zdalnie.

Podsumowanie

Rynek nieruchomości komercyjno-inwestycyjnych wykazuje sporą elastyczność i chętnie wychodzi naprzeciw inwestorom. Obiekty hotelowe i pensjonaty mają duże obłożenie, wiele z nich nawet całoroczne a nie tylko sezonowo. To dobra inwestycja kapitału, dla osób, które są gotowe na założenie biznesu o który należy nieustannie dbać.