WGN - Wielka Giełda Nieruchomości - największy polski koncern obrotu nieruchomościami i jeden z największych w Europie. To ponad 80 Oddziałów Obrotu Nieruchomościami i Działalności Deweloperskiej oraz ponad 500 doświadczonych agentów, analityków, rzeczoznawców, prawników oraz doradców ds. nieruchomości, inwestycji, finansów i przedsięwzięć deweloperskich. To lider działający z sukcesem od 1991 roku, posiadający największą ofertę na rynku nieruchomości zwłaszcza komercyjnych i segmentu premium. Grupa WGN od początku swojego istnienia postawiła na profesjonalizm, zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji oraz wszechstronną i kompleksową obsługę klientów. Dzięki 30-letniej obecności na rynku może poszczycić się doświadczeniem i tradycją, które procentują do tej pory. W dotychczasowej historii WGN zrealizował ponad 200 tysięcy transakcji, co jest rekordem na rynku polskim.

Twórcą WGN jest Leszek Michniak, z wykształcenia architekt. Historia firmy rozpoczęła się we Wrocławiu, w roku 1991. Już dwa lata później powstały dwa wrocławskie oddziały, które działały pod nazwą Wrocławska Giełda Nieruchomości. Przełomowym rokiem w historii firmy był rok 1994. Otworzono wówczas pierwsze franczyzowe biuro WGN w Jeleniej Górze, od powstania którego datuje się początek budowy największej sieci franczyzowej nieruchomości w Polsce.

Franczyza w obrocie nieruchomościami - było to pionierskie, bardzo nowatorskie w latach 90-tych ubiegłego wieku, przedsięwzięcie na polskim rynku. W 1994 roku WGN otworzył własny oddział WGN w Gdyni. W 1995 roku powstała spółka WGN Nieruchomości z siedzibą we Wrocławiu, której celem był dalszy rozwój sieci franczyzowej. Utworzono kolejny własny oddział WGN w Katowicach, jednocześnie tworząc od tej daty Grupę WGN.

W 1998 roku spółka utworzyła trzeci własny oddział WGN poza Wrocławiem – w Warszawie.

W 2000 roku Grupa WGN liczyła już 48 biur w Polsce.

W 2003 roku powstały pierwsze oddziały franczyzowe poza granicami Polski – na Węgrzech  w Budapeszcie i w Rosji w Kaliningradzie. Z końcem roku 2012 Grupę WGN tworzyło 74 oddziały w Polsce i zagranicą.

WGN Nieruchomości, jako jedyna polska firma zajmująca się obrotem i doradztwem w nieruchomościach, rozpoczęła od 1999 roku uczestnictwo w międzynarodowych prestiżowych Targach Nieruchomości i Inwestycji, takich jak: Meeting Point w Barcelonie, NEPIX w Kopenhadze, REFE we Wrocławiu, a regularnie od 2000 roku MIPIM w Cannes i od 2002 roku Expo Real w Monachium. W tym samym okresie w Grupie WGN nastąpił dynamiczny rozwój  obrotu nieruchomościami komercyjnymi oraz premium, również zabytkowymi, plasując WGN w ścisłej czołówce graczy tego segmentu rynku nieruchomości w Polsce i zagranicą.

 

 

W 2007 roku WGN nawiązał strategiczną współpracę partnerską z amerykańskim Koncernem REALTY EXECUTIVES INTERNATIONAL, rozszerzając w ten sposób obszar działalności o następne 28 państw. Od tej daty zauważalny jest jeszcze bardziej spektakularny rozwój w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi.

W 2010 roku WGN rozszerzył usługi o projektowanie architektoniczne oraz aranżację wnętrz pod marką WGN PROJEKTY.

W 2011 roku WGN uruchomił w swoich oddziałach doradztwo kredytowe pod marką WGN KREDYTY, zapewniając klientom w jednym miejscu również pośrednictwo kredytowe.

W 2013 roku WGN uruchomił  WGN HOME STAGING zajmujący się profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości do szybkiej i korzystnej sprzedaży.

W 2014 roku WGN uruchomił kolejne 4 projekty: WGN ANALIZY, WGN WYCENY, WGN UBEZPIECZENIA oraz WGN ARANŻACJE POD KLUCZ, zapewniając tym samym kompleksową realizację bezpiecznych transakcji.

W 2015 roku WGN uruchomił dwa nowe produkty tworząc WGN ARCHITKTURA & DESIGN oraz WGN PROJEKTY DOMÓW, dysponując ponad 1500 projektami domów.

W 2017 WGN zrealizował kolejny projekt WGN DEVELOPMENT, otwierając 3 oddziały deweloperskie, dzięki którym Grupa weszła mocno na rynek deweloperski z własnymi inwestycjami.

W 2018 WGN wraz z Europejskim Instytutem Nieruchomości otworzył AKADEMIĘ NIERUCHOMOSCI i INWESTYCJI, której celem jest kształcenie profesjonalistów rynku nieruchomości, nie tylko w Grupie WGN.

W 2019 WGN otworzył biuro franczyzowe w Hiszpanii, które specjalizuje się w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi w segmencie apartamentowo-rezydencjalnym w turystycznych regionach Hiszpanii.

W 2020, pomimo ogólnoświatowej pandemii, WGN przeprowadził ponad 9 400 transakcji i otworzył kolejne 7 oddziałów franczyzowych. Tym samym w swojej 30-letniej historii przeprowadziła ponad 200 tysięcy transakcji, w tym na rynku międzynarowodywym uszczęśliwiając/spełniając marzenia/realizując oczekiwania ponad 400 tysięcy klientów.

 

WGN jest wydawcą:

  • kwartalnika "APARTAMENTY REZYDENCJE" prezentującego ekskluzywne nieruchomości premium, takie jak: apartamenty, lofty, rezydencje, wille, luksusowe domy, posiadłości, pałace, dwory, zamki i kamienice; wydawnicto dystrybuowane jest przez sieć RUCH, Polperfect i salony prasowe.
  • wydawnictwa „INVESTMENT PROPERTIES – WGN GROUP”, przeznaczonego głównie na rynek międzynarodowy, wydanie angielsko-polskie, dystrybuowanego m.in. na największych targach nieruchomości w Polsce i na świecie. Katalog prezentuje wyselekcjonowane nieruchomości i przedsięwzięcia komercyjne dla inwestorów z rynku polskiego i międzynarodowego.

 

WGN wraz z Polską Giełdą Nieruchomości i Europejskim Instytutem Nieruchomości przez ponad 25 lat wydawał międzynarodowe czasopismo "PROPERTY JOURNAL".

WGN współpracuje również z największymi dziennikami, jak Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Polska The Times, jak również z największymi portalami internetowymi, m.in. onet.pl, wp.pl, interia.p, otodom.pl, komercja24.pl, ekskluzyw.pl, domiporta.pl przedstawiając bieżącą sytuację i perspektywy rozwoju rynku nieruchomości, inwestycji i finansów w Polsce i na świecie. 

WGN działa aktywnie nie tylko w zakresie obrotu nieruchomościami, ale także kształtuje oblicze współczesnego rynku nieruchomości. Eksperci WGN opracowują analizy i raporty, zarówno na potrzeby własne, jak i na sympozja, konferencje oraz dla inwestorów z rynku międzynarodowego. Rzetelne analizy pozwalają na bieżące urealnianie cen nieruchomości, co daje gwarancję szybszych transakcji.

W strategii WGN priorytetem jest globalny marketing m.in. na ponad 150 portalach i serwisach. Ponadto ważnym elementem PR jest regularna obecność na prestiżowych Międzynarodowych Targach jak MIPIM w Cannes czy EXPO REAL w Monachium. Działania te spowodowały, że marka WGN jest szeroko rozpoznawalna na arenie międzynarodowej. Najlepszym dowodem jest fakt, że według Analytics Google ponad 14% wszystkich użytkowników portalu wgn.pl (w 2020 r. było blisko 2 mln wejść na flagowy portal WGN) jest spoza Polski, co też przekłada się na duzy udział w obrocie nieruchomościami na rynku międzynarodowym.

Dotychczasowy sukces WGN ma swoje fundamenty w know-how wypracowanym od 1991 roku. Szeroka znajomość rynku, stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i ciągłe poszukiwanie najlepszych rozwiązań dla współpracy z klientami gwarantują bezpieczeństwo i najwyższą jakość usług.
Profesjonalizm i wysoki standard potwierdza Znak Jakości - ZJ WGN oraz Znak Jakości ISO 9001.

 

Grupa WGN i jej członkowie są laureatami ponad setki prestiżowych nagród i wyróżnień - zobacz:  Nagrody i wyróżnienia dla WGN.

 

Grupa WGN w swojej historii wykonała usługi z zakresu doradztwa w obrocie nieruchomościami i finansów oraz doradztwa inwestycyjnego w celu najkorzystniejszego lokowania kapitału, oraz szerokiego, międzynarodowego marketingu dla ponad 400 000 firm, instytucji i osób fizycznych z ponad 80 krajów.

 

Ufff, na razie to koniec, ale ciąg dalszy nastąpi ... :)