Nieruchomości inwestycyjne takie jak hotele na sprzedaż stanowią dobry pomysł na inwestycję biznesową. Co więcej obecnie, kiedy sytuacja rynkowa nie powróciła jeszcze do pełnej stabilizacji, może być to dobry moment na zainwestowanie w tego typu komercyjny obiekt. Po trudnym okresie lockdownu, który zweryfikował możliwości finansowe a także zaradność właścicieli hoteli, na rynek trafiło całkiem sporo nowych obiektów. Jedne prosperują cały czas, przynosząc obecnym właścicielom dochody, inne należy wyremontować lub odświeżyć i stworzyć nową strategię marketingową. Okazji do atrakcyjnych inwestycji pojawiło się całkiem sporo.
Spis treści
Obiekty noclegowe znów pod lupą inwestorów
Koronawirus zagroził sektorowi, jednak ten się podnosi
Ktoś stracił, ktoś zyska…
Rynkowa oferta jest szeroka
Chłodna kalkulacja to podstawa
Dobra lokata kapitału?
Dla turystów i dla biznesu
Lokalizacja jest ważna
Obiekty, których przeznaczenie można zmienić
Hotele na sprzedaż dobrą inwestycją kapitału
Zainwestowanie w hotele na sprzedaż może okazać się dobrą formą lokowania kapitału. Obecnie na rynku dostępnych jest sporo obiektów, które wymagają ręki dobrego, doświadczonego inwestora, aby zacząć przynosić mu satysfakcjonujące zyski. Pandemia odbiła się na tym sektorze rynku nieruchomości, początkowo całkowicie go pogrążając. Nie wszyscy inwestorzy podołali tej ciężkiej próbie. W efekcie zwiększyła się liczba hoteli na sprzedaż, dzięki czemu nowi inwestorzy mają szersze pole wyboru.
Pandemia uderzyła w sektor, ale...
Sektor hotelowy został mocno dotknięty skutkami pandemii koronawirusa i wprowadzonych w związku z nią obostrzeń. Obecnie jednak ten segment rynku wychodzi z załamania. Za poprawą sytuacji hotelarzy stoi luzowanie obostrzeń, jakie miało miejsce w tym roku. Kiedy w Polsce obowiązywał całkowity lockdown hotelarze wstrzymali oddech. Ich przychody z działalności hotelarskiej spadły do zera. Obiekty wymagały jednak utrzymania. W pierwszej fazie hotelarzom umożliwiono uruchomienie hotelowych restauracji, dzięki czemu mogli oni wydawać posiłki na wynos, podreperowując nieco nadszarpnięte budżety. W okresie wakacyjnym obiektom hotelowym umożliwiono przyjmowanie gości, a turyści z tej szansy chętnie skorzystali. Dzięki dużemu obłożeniu, sektor zaczął na powrót odzyskiwać swoją pozycję. O pełnej stabilizacji nie ma jeszcze wprawdzie mowy, ale sytuacja biznesowa hotelarzy zdecydowanie się poprawiła.
fot. pexels.com
Niepowodzenie jednych, szansą dla innych inwestorów
W czasie lockdownu i krótko po nim okazało się, którzy hotelarze byli przygotowani na ciężką próbę. Okazało się, że nie wszyscy poradzili sobie w tym trudnym czasie. Hotelarze ratowali swoje biznesy, jak tylko mogli. Zwolnienia pracowników nie zawsze oznaczały jednak, że problem finansowy został zażegnany. Dla części hotelarzy samo utrzymanie obiektu stało się już zbyt trudne, w związku z czym decydowali się oni ostatecznie na zbycie obiektu. W efekcie na rynku pojawiło się sporo nowych hoteli na sprzedaż. Niepowodzenie jednym inwestorów stało się szansą do innych, bardziej doświadczonych w prowadzeniu obiektów komercyjnych i dysponujących większym zapleczem finansowym. Dla nich nowe hotele stały się nową szansą inwestycyjną.
Bogata oferta hoteli na sprzedaż w całym kraju
Oferta hoteli na sprzedaż urosła w całym kraju. Obiekty poszukujące nowych właścicieli rozsiane są po całej Polsce, dzięki czemu potencjalni inwestorzy mogą wybrać takie hotele, które będą najbardziej dopasowane do ich oczekiwań i planów inwestycyjnych. Hotele dostępne są zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak i w małych, otoczonych zielenią miejscowościach.
Przemyślana decyzja zakupowa połową sukcesu
Hoteli na sprzedaż przybyło, jednak nie powinno to ułatwiać inwestorom podjęcia szybkiej decyzji. Wybór powinien zostać gruntownie przemyślany. Ważny jest nie tylko wybór odpowiedniej lokalizacji, ale również określenie, czy lepszym wyborem będzie duży hotel w mieście, czy może bardziej kameralny pensjonat położony w malowniczej, niewielkiej miejscowości. Inwestor powinien też pamiętać o tym, że pod uwagę należy brać nie tylko cenę samego obiektu, ale również wkalkulować w nią koszty utrzymania na co najmniej kilka następnych miesięcy. Należy także zweryfikować stan techniczny hotelu, a także jego dotychczasową historię.
Hotele na sprzedaż – czy warto w nie inwestować?
Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy jest to dobry moment, aby inwestować w hotele na sprzedaż? Okazuje się, że może być to okazja na dobry biznes. Obecnie, ze względu na trwającą pandemię koronawirusa, coraz więcej osób spędza urlopy w kraju, rezygnując z wycieczek zagranicznych. To okazja dla hotelarzy, którzy również w przyszłym sezonie mogą liczyć na większe obłożenie swoich obiektów noclegowych. Ponadto stacjonarnych konferencji i szkoleń na powrót przybywa, co stanowi dla hotelarzy dodatkowe źródło przychodu.
Nie tylko turystycznie, ale i biznesowo
Należy pamiętać o tym, że hotele często posiadają ofertę nie tylko noclegową, ale i biznesową. Warto inwestować właśnie w tego rodzaju obiekty, ponieważ stwarzają one możliwość posiadania różnych źródeł przychodu. Hotelarze mogą liczyć na zyski nie tylko z wynajmu pokoi, ale również organizacji szkoleń i spotkań biznesowych w salach konferencyjnych. Dodatkowym plusem jest posiadanie w obiekcie restauracji, która także będzie pracować na większe dochody właściciela obiektu.
Duże miasto czy pozamiejski obiekt?
Inwestor, który poszukuje hotelu, powinien także przemyśleć, jaka lokalizacja będzie dla niego bardziej odpowiednia. Czy ma plan biznesowy na prowadzenie obiektu położonego w dużym mieście, czy może bardziej odpowiedni dla niego będzie obiekt usytuowany z dala od miasta. Oba rodzaje inwestycji mają swoje zalety i wady. Obiekty w mieście mogą liczyć na duże obłożenie biznesowych gości, organizację bankietów i szkoleń. Często wynajmowane są w nich również same restauracje na specjalne uroczystości. Z kolei pozamiejskie hotele przyciągają bliskością natury, nastawieniem na turystykę a także organizacją wytwornych imprez w otoczeniu natury.
Dwory i pałace dobre do przekształcenia w obiekt noclegowo-konferencyjny
Nie tylko hotele powinny znaleźć się pod lupą inwestorów, którzy planują uczynić je swoim biznesem. W roli obiektów noclegowo-konferencyjnych sprawdzą się doskonale także dwory oraz pałace. Tego rodzaju obiekty, ze względu na swoją oryginalną architekturę oraz ciekawą historię, mogą same w sobie stanowić doskonałą reklamę i przyciągać gości hotelowych. Obiekty takie wymagają zazwyczaj remontu i dobrego pomysłu na aranżację, są jednak atrakcyjną formą lokaty. Inwestycja w historyczne obiekty może wydawać się ryzykowna, z pewnością nie powinien się na nią porywać niedoświadczony inwestor nieposiadający odpowiedniego zaplecza finansowego. Natomiast pałace i dwory mogą stać się wspaniałymi obiektami hotelowymi, wyróżniającymi się na tle konkurencyjnych, jednak bardziej klasycznych obiektów.