Aby szybko znaleźć nabywcę dla naszego mieszkania, musimy go najpierw przyciągnąć. Wielu sprzedających jest zaskoczonych, że pomimo atrakcyjnej – ich zdaniem – oferty sprzedaży, potencjalni kupujący nie pojawiają się. Od czego więc powinniśmy zacząć?

Atrakcyjne zdjęcia
Fotografie oddające wygląd naszego mieszkania to jeden z najważniejszych czynników przyciągających potencjalnych kupujących do zaznajomienia się z nasza ofertą. Nie od dziś wiadomo, że ludzie kupują oczami. Przed wykonaniem zdjęć powinniśmy posprzątać całe mieszkanie i usunąć z widoku prywatne przedmioty, jak na przykład zdjęcia, pamiątki itp.
Jeśli odbierzemy mieszkaniu wszelkie cechy kojarzące nas z nim, osobom zainteresowanym zakupem łatwiej będzie postawić się w roli ich właściciela i wyobrazić sobie zamieszkanie w danym lokum.
Jeśli mieszkanie jest już należycie przygotowane, możemy przejść do wykonania zdjęć. Pamiętajmy, aby były one atrakcyjne. Nie powinny być zatem ciemne i robione przypadkowo. Wybierzmy perspektywę, która ukaże dany pokój w najlepszym świetle. Zdjęcia wykonujmy zawsze z narożnika pokoju, nigdy ze środka – dzięki temu na zdjęciu oddamy prawidłowo jego wielkość. Robienie zdjęć ze środka sprawi, że pomieszczenie wyda się mniejsze, niż jest w rzeczywistości. Im dalej staniemy, tym lepiej.



Szczegółowy opis
Często opis mieszkania na sprzedaż pozostawia wiele do życzenia. Często brakuje w nim podstawowych informacji, a co dopiero zachęcającej do zakupu treści.
Mieszkanie jest produktem, który chcemy sprzedać, i tak powinniśmy je traktować.
Zastanówmy się zatem, jakie są największe zalety naszego mieszkania. Dogodna lokalizacja, bliskość parków, galerii, dobry rozkład pomieszczeń, widna kuchnia, duży balkon lub taras, okolica sprzyjająca wychowywaniu dzieci (z placem zabaw, bliskością szkół itp.), itd. Zamieszczenie w opisie wszystkich informacji tego typu pozwoli nam przekonać do naszej oferty większą ilość osób zainteresowanych.
Poza tym, jeśli opis jest nieciekawy, lub brakuje w nim podstawowych danych, jak np. metraż poszczególnych pomieszczeń czy posiadanie przynależnego miejsca parkingowego, kupujący może w ogóle przejść obok naszej oferty obojętnie. Zatem im więcej informacji zawrzemy w opisie, tym większą szansa na szybkie znalezienie kupca.

Skorzystajmy z pomocy specjalistów
Doskonałym sposobem na szybkie znalezienie kupującego, jest skierowanie naszej oferty do biura nieruchomości. W tym momencie powinniśmy zastanowić się nad umową na wyłączność. Wielu sprzedającym wydaje się, że powierzenie sprzedaży mieszkania kilku biurom nieruchomości zapewni dostęp do większej ilości zainteresowanych. Jeśli jednak zdecydujemy się na podpisanie umowy tylko z jednym biurem nieruchomości, będziemy mieli pewność, że doradca w znacznie większym stopniu skupi się na sprzedaży właśnie naszego lokum.
Ponadto korzystając z usług biura nieruchomości mamy zapewnione merytoryczne wsparcie ze strony doradcy, który posiada większe doświadczenie w sprzedaży i wie jakich technik użyć, aby nasze mieszkanie szybciej znalazło nowego właściciela. Wie on również, jak zaprezentować je w najlepszym świetle podczas wizyty potencjalnego kupującego w mieszkaniu. Należy dodać, że kupujący często nie chcą oglądać mieszkania w obecności właścicieli. Jest to dla nich krępujące, gdyż stwarza poczucie wkraczania na czyjś prywatny teren. Często też krępują się zadawać techniczne pytania, aby nie urazić właściciela. W obecności doradcy osoby takie są znacznie bardziej zrelaksowane. To z kolei pozwoli im łatwiej podjąć decyzję o ewentualnym zakupie.

Magdalena Paluch
Dział Analiz WGN