1. Kim jest WGN? Poznaj koncern bliżej i skorzystaj z oferty franczyzy!

    Warto skorzystać z oferty franczyzy WGN, gdyż to największy w Polsce Koncern Obrotu Nieruchomościami, blisko 30 lat na rynku, w którym pracuje ponad 500 specjalistów, w tym agentów nieruchomości oraz doradców kredytowych zatrudnionych w 80 oddziałach w kraju i zagranicą. Podstawową działalnością Grupy WGN jest pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, w szczególności nieruchomościami tzw. drogimi.
    Grupa WGN w swoich działaniach zawsze stawia na profesjonalizm, zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji oraz wszechstronną i kompleksową obsługę klientów.
  2. Jak długo działa na rynku WGN i jaki model współpracy wypracował?

    Grupa WGN na rynku istnieje ponad 29 lat a budowa sieci franczyzowej rozpoczęła się w 1992 roku.
    Jako najstarsza i najbardziej doświadczona sieć franczyzowa jesteśmy prekursorem wielu innowacyjnych rozwiązań w branży nieruchomości w Polsce. Wysoka skuteczność Grupy WGN pozwala zaoszczędzić czas i obniżyć koszty prowadzenia działalności.
    Niewątpliwym sukcesem jest przeprowadzenie w ciągu całej historii działalności ponad 180 000 transakcji. Jest to zasługa wypracowanego modelu partnerskiego, regularnych szkoleń i sprawdzonego know- how. Naszych Franczyzobiorców traktujemy jak partnerów- mają pełną swobodę w działaniu przy naszym stałym wsparciu.
  3. Ile jest jednostek własnych i franczyzowych?

    Obecnie posiadamy 4 własne biura, 73 oddziały franczyzowe nieruchomości w Polsce i w Hiszpanii oraz 3 oddziały franczyzowe deweloperskie. Możemy zdradzić, że trwają rozmowy na otwarcie kolejnych oddziałów nieruchomości w Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Białymstoku, Szczecinie i w kilku innych miastach ale na tym etapie nie chciałabym za dużo zdradzać. Myślimy również o otwarciu się na rynek brytyjski ale tą kwestią uzależniamy od czynników zewnętrznych.

Spotkanie biznesowe
fot. pixabay.com

  1. Co, przy coraz większych wymaganiach konsumentów, WGN jest w stanie zapewnić swoim klientom?

    Zauważalny jest oczywiście wzrost wymagań klientów, którzy oczekują pełnej profesjonalnej obsługi na każdym etapie transakcji. Korzystając z usług biura nieruchomości chcą mieć zapewnione często również doradztwo kredytowe, ubezpieczeniowe, wycenę nieruchomości, remont czy aranżację wnętrza. WGN wychodząc naprzeciwko swoim klientom oferuje w swoich biurach właśnie taką kompleksową obsługę. W tym zakresie również jesteśmy prekursorem wśród sieci franczyzowych.
  2. Kto może zostać Partnerem Franczyzowym WGN? I na co może liczyć? Sprawdź szczegóły oferty!

    Naszym Partnerem może zostać zarówno osoba / firma, która nie ma doświadczenia w nieruchomościach a chce działać w lukratywnym zawodzie nieruchomości owca, jak i w pełni ukształtowany pośrednik. Oczywiście musi posiadać istotne dla menadżera/ lidera cechy, jak determinacja, konsekwencja w działaniu i dążenie do sukcesu. Takie osoby są dla nas bardzo cenne ponieważ nie posiadają nawyków z poprzednich miejsc pracy a nasze know-how i pakiet szkoleń zapewnia im szybkie i skuteczne zdobycie wiedzy. Nasi Franczyzobiorcy to również osoby mające doświadczenie uzyskane w innych biurach nieruchomości a chcące przejść na własny rachunek. A także agencje nieruchomości, które chcą zdobyć na swoich rynkach regionalnych przewagę nad konkurencją i wejść z sukcesem na rynek nieruchomości komercyjnych i premium, a tym samym zwiększając swoje przychody. Inwestorzy bowiem skorzystają z usług tylko dużych i rozpoznawalnych marek. Jako ciekawostkę mogę podać, że w ciągu ostatnich trzech lat przyjęliśmy do Grupy WGN aż 16 biur z konkurencyjnych sieci franczyzowych.
    Nowy Partner już od samego początku zostaje otoczony opieką Centrali. Zostaje gruntownie przeszkolony podczas indywidualnego 2-3- dniowego szkolenia startowego, uzyskuje know-how (w tym ponad 200 dokumentów potrzebnych do prowadzenia biura nieruchomości), dostęp do nowoczesnych narzędzi, jak autorski program wgn.inet.pl z system CRM i automatycznym eksportem wszystkich ofert nieruchomości WGN na 50 portali i serwisów branżowych, stronę internetową własnego biura a także pakiet materiałów reklamowych. Ponadto przez cały okres współpracy Partner ma do dyspozycji dedykowanego opiekuna oraz wsparcie działu prawnego i Centrali. Nie pobieramy żadnych prowizji od obrotów, a tym samym cały wypracowany zysk należy do naszego Partnera.
  3. Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

    Szacowany koszt potrzebny na otwarcie biura nieruchomości pod szyldem WGN to 10 – 15 tys. złotych. Powyższa kwota dotyczy lokalu biurowego bez konieczności generalnego remontu. W jej skład wchodzi natomiast: jednorazowa opłata startowa za przyłączenie do sieci, oszyldowanie zewnętrzne i wewnętrzne biura, wyposażenie biura, marketing lokalny niezbędny w początkowym okresie działalności oraz koszty związane z prowadzeniem działalności. Aby ułatwić Partnerom start Centrala zwalnia go z konieczności dokonywania opłat miesięcznych przez pierwsze dwa miesiące.
    Zwrot nakładów poniesionych na uruchomienie własnego biura WGN zwraca się po 1-3 transakcji, w zależności od ich wartości. Przeważnie rentowność uzyskuje się po 2- 3 miesiącach.
  4.  Czy koncept WGN lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach?

    Nasze doświadczenie, przeszkolenie startowe oraz wypracowane know- how pozwala uzyskać sukces biznesowy zarówno w mniejszych miastach, jak i dużych aglomeracjach. W miastach poniżej 100 tys. mieszkańców nasz Partner staje się liderem na swoim rynku już w ciągu 6-12 miesięcy. Natomiast w większych miastach, gdzie jest bardzo duża konkurencja, biura WGN plasują się w ścisłej czołówce już po 12 miesiącach.
    Najlepszym przykładem może być fakt, że 5 Partnerów otworzyło kolejne, drugie lub trzecie, własne oddziały WGN, w innych miastach. Dowodem na to, że nieruchomości to działalność przynosząca sukces i zyski a Grupa WGN to idealny wybór, jest, że już 5 biur prowadzonych jest przez kolejne pokolenie. Średni staż biura WGN należy do również imponujących i wynosi ponad 8 lat.

Podpisanie umowy
fot. pixabay.com

  1. Co stanowi przewagę konkurencyjną oferty WGN pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?

    Przewaga oferty franczyzy Grupy WGN nad konkurencją to zasługa dużego doświadczenia, profesjonalizmu w obsłudze klienta, skuteczności w realizacji zleceń klientów oraz regularne podnoszenie kwalifikacji doradców. Jako jedyna sieć w nieruchomościach organizujemy dwa razy w roku 3-dniowe szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe dla naszych Partnerów i ich współpracowników. Szkolenia prowadzone są przez wybitnych specjalistów z Polski i zagranicy. Wyróżniamy się również tym, że dajemy naszemu Partnerowi pełną swobodę w prowadzeniu swojego biura. Co nasi Franczyzobiorcy bardzo często podkreślają oraz chwalą. Jak również fakt, że nie pobieramy prowizji od obrotów a cała baza pozyskanych ofert należy do naszego Partnera, również po ewentualnym zakończeniu współpracy. Ponadto jako jedyna sieć franczyzowa jesteśmy wydawcą 3 własnych tytułów branżowych, które są dodatkowym narzędziem promującym nieruchomości naszych Partnerów. Magazyny dostępne są w salonach prasowych oraz dystrybuowane na targach w Polsce oraz podczas najbardziej popularnych międzynarodowych targów nieruchomości w Cannes i Monachium. Każdego dnia dążymy do realizacji naszego motta: Bycie liderem zobowiązuje, ponieważ dobrze wiemy, że konkurencja nas cały czas podpatruje.
  2. Jakie są plany na końcówkę roku i rok 2020?

    Koniec roku to tradycyjnie okres podsumowań roku minionego oraz przygotowanie planów na nadchodzący 2020 rok. Analizujemy, jakie działania przyniosły najlepsze rezultaty i co powinniśmy zmienić, aby utrzymać pozycję lidera na rynku nieruchomości. Chcemy m.in. bardziej skupić się na pozyskiwaniu i obsłudze klientów z zagranicy. Jak dobitnie pokazują statystyki portalu WGN.pl aż 14 % użytkowników pochodzi z rynku międzynarodowego, w tym aż 9 % użytkowników anglojęzycznych. Dzięki czemu Grupa WGN w 2019 zrealizowała ponad 3% transakcji z klientami zagranicznymi. W przyszłym roku chcemy nadal powiększać sieć biur o kolejne miasta na mapie Polski oraz Europy. Planujemy wprowadzenie nowych narzędzi służących do promocji Grupy WGN oraz nowych sposobów pozyskiwania nieruchomości.