Co nowy franczyzobiorca uzyskuje od WGN
– Zanim trafiłem pod skrzydła WGN przez trzy lata prowadziłem swój biznes. Byłem małym przedsiębiorcą, który zdecydował się na zmianę perspektywy biznesowej. Siedem lat temu postanowiłem dołączyć do marki już znaczącej. WGN był doskonałym wyborem. Od samego początku działalności mogłem liczyć na pomoc franczyzodawcy. Szkolenia, help desk, pomoc prawna, czy pomoc przy realizacji umów. A szkolenia, które odbywają się co sześć miesięcy, ciągle rozwijają moje i mojego zespołu umiejętności – mówi Piotr Gałązka.
WGN stawia na ciągły rozwój każdego Partnera
Franczyzobiorca zaznacza, że franczyzodawca przywiązuje wagę do lokalizacji oraz estetyki lokalu. – Konkretne wymagania, które stawia franczyzodawca uważam za wielki plus. Dobra lokalizacja oraz wygląd miejsca mają przełożenie na zaufanie klientów – dodaje Piotr Gałązka. A koszty inwestycji? Franczyzobiorca twierdzi, że były niskie w porównaniu do osiągniętych w zamian korzyści. – WGN nauczył mnie wszystkiego. W tej chwili nie jestem maklerem, a deweloperem. WGN stawia przede wszystkim na rozwój. Marka dała mi narzędzia, które mnie odpowiednio ukierunkowały. Dzięki nim zdobyłem konieczną wiedzę, aby z sukcesem prowadzić swoją działalność – dodaje.
Marta i Piotr Gałązka zdobywcami prestiżowej nagrody Orła Brokera WGN 2014
WGN systematycznie szkoli swoich Partnerów i ich współpracowników
Piotr Gałązka zaznacza, że najważniejsza jest konsekwencja w działaniu. Potencjalny franczyzobiorca, który chciałby osiągnąć sukces w branży nieruchomości musi posiadać tę cechę. Zaangażowanie powinno dotyczyć każdego etapu prowadzonej działalności: od inwestycji w przyjazne, estetyczne biura po zbudowanie dobrego zespołu ludzi. Franczyzobiorca podkreśla, że doświadczenie z pewnością jest pomocne w branży. – Tak, doświadczenie jest mile widziane. Ale WGN bardzo dobrze szkoli przyszłych franczyzobiorców. Franczyzodawca nauczył mnie jak z powodzeniem rekrutować stałych pracowników – mówi Piotr Gałązka.
Franczyza WGN to własny biznes Partnera przy ciągłym wsparciu WGN
Grupa WGN założona w 1991 roku, już od 1992 ma doświadczenie w rozwoju sieci franczyzowej. Jakie warunki należy spełniać, aby zostać franczyzobiorcą marki? Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje do doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej. – Przyszły franczyzobiorca musi rozumieć, że to jest jego biznes. Ile włoży pracy, to tyle będzie generował satysfakcjonujących zysków. Wymagane jest także minimum średnie wykształcenie i doświadczenie w usługach – dodaje Leszek Michniak, właściciel marki WGN.
Jakie są warunki franczyzy WGN?
Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł – dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. W tej sumie zawiera się opłata za przystąpienie do sieci, która wynosi 3 tys. zł, natomiast opłaty licencyjne płatne są dopiero od 3 miesiąca współpracy. To co wyróżnia Grupę WGN od konkurencji, to brak opłat od obrotów uzyskiwanych przez Partnera oraz kar za działalność konkurencyjną po ewentualnym zakończeniu współpracy. Partner otrzymuje m.in.: wzory ponad 200 dokumentów, niezbędnych do prowadzenia z sukcesem i bezpiecznie biura nieruchomości, dostęp do oprogramowań oraz przechodzi wiele profesjonalnych szkoleń. A najważniejsze, że na starcie otrzymuje dostęp do bazy ofert Grupy WGN ale przede wszystkim własne oferty sprzedaży mieszkań i domów z rynku pierwotnego w swoim regionie.
Oddział WGN w Szczecinie, pl. Lotników prowadzony przez Martę i Piotra Gałązka
Po jakim czasie następuje zwrot poniesionych kosztów na otwarcie franczyzy WGN?
Jak zapewnia franczyzodawca, franczyzobiorcy osiągają przychody z wynagrodzeń prowizyjnych od przeprowadzonych transakcji już w 2-3 miesiącu działalności. Korzystają z gotowej bazy ofert nieruchomości (około 40 tys., w tym ponad 7 tys. nieruchomości z rynku pierwotnego), więc w krótkim czasie od otwarcia biura są w stanie przeprowadzić pierwsze transakcje, a tym samym uzyskać pierwsze przychody. Zwrot nakładów, jak rzadko w innych branżach, może nastąpić już po pół roku prowadzenia biura WGN.
Marka WGN liczy 76 biur franczyzowych w Polsce i za granicą oraz 4 własne i cały czas jest największą siecią franczyzową w Polsce. Ostatnio WGN otworzył biuro franczyzowe w Hiszpanii, co podkreśla międzynarodowe znaczenie marki.
grudzień 2019