Silesia City Center, największe
centrum handlowe na Śląsku przeprowadziło badania, z których wynika, że ponad 32 proc. wizyt w galeriach handlowych nie ma nic wspólnego z zakupami. Coraz częściej traktujemy centra handlowe jako miejsce, w którym wypełniamy wolny czas. Obecnie aż 61 proc. odwiedzających galerie jest przekonanych o tym, że
galeria handlowa jest ciekawą alternatywą dla centrum miast. Mimo, że wciąż 77 proc. Polaków deklaruje, że ich głównym celem wizyt w galerii handlowej są zakupy, odzieżowe lub spożywcze, to wzrasta odsetek Polaków, którzy odwiedzają je z zupełnie innych powodów. Aż 6,5 proc. Polaków zdarza się odwiedzać
centrum handlowe zupełnie bez powodu. Ponad 13 proc. traktuje centrum handlowe jako miejsce do spotkań ze swoimi przyjaciółmi. Równocześnie aż 72 proc. deklaruje, że jeśli już wybiera się do galerii to ze znajomymi, rzadko samotnie. Dla prawie 9 proc. centra handlowe to przede wszystkim restauracje i kawiarnie, czyli znów spotkania ze znajomymi.