Obecnie klienci zwiększyli swoje wydatki supermarketach, a zmniejszyli w  hipermarketach. Wciąż jednak najchętniej chodzą do dyskontów – dowiadujemy się z "Pulsu Biznesu". Rynek handlowy w naszym kraju w III kwartale bieżącego roku w hipermarketach zanotował spadek, w supermarketach trzymał się bardzo dobrze a w dyskontach z kolei rósł. Według danych Nielsena w  kwartale tym supermarkety podwyższyły sprzedaż o 4,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Wszystkie supermarkety wychodzą na prostą, głownie po spadkach sprzedaży odnotowanych w II kwartale. Mimo, że dynamika w tym segmencie wciąż jest niższa od średniej dla całej branży to właściciele supermarketów i tak mają się z czego cieszyć w porównaniu do ich kolegów - często z tych samych koncernów - prowadzących hipermarkety. Te największe sklepy zanotowały ostatnie zwyżki sprzedaży na początku ubiegłego roku. Tymczasem Biedronka, lider rynku handlowego, zwiększyła sprzedaż ogółem 15,5 proc.