Rynek magazynów opiera się o handel tradycyjny, ale Prologis stawia też na e-handel, który szybko się rozwija. Przez ostatnie trzy lata światowy handel internetowy co roku rósł o 18 proc., podczas gdy tradycyjny o 1,3 proc. Jak szacuje Cushman & Wakefield, Polska jest obecnie na 28. miejscu wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie. To domaga się zmiany w funkcjonowaniu tradycyjnych sklepów i sieci detalicznych, a jednocześnie utrudnia działanie centrom handlowym. Te zmiany sięgają nawet głębiej, m.in. do logistyki i magazynów. Bartosz Mierzwiak, wiceprezes dewelopera Prologis mówi - Zbadaliśmy, które segmenty rynku magazynowego są najbardziej perspektywiczne. Uznaliśmy, że to branża dóbr szybko zbywalnych (FMCG) oraz handel internetowy. Od czerwca 2012 r. wynajęliśmy im 190 tys. mkw. To 40 proc. wszystkich umów.