Zapowiedziała także redukcję zatrudnienia o 1700 osób w tym roku. Po publikacji tych danych giełdowy kurs akcji TPSA zanurkował rano o ponad 30 proc. Telekomunikacja Polska poinformowała, że jej zysk netto w czwartym kwartale 2012 roku wyniósł 51 mln zł wobec 358 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się tymczasem znacznie lepszego wyniku - średnio 133 mln zł zysku. Jednocześnie spółka przyznała, że także obecny rok nie będzie dla niej wyglądał różowo. Przewiduje głęboki spadek przychodów, który będzie spowodowany obniżkami stawek MTR oraz wojną cenową w segmencie komórkowym.
Dodatkowo spółka zapowiedziała obniżenie dywidendy, którą wypłaci akcjonariuszom. Po tak kiepskich informacjach na początku sesji na warszawskiej giełdzie kurs TPSA zanurkował o ponad 30 proc. Notowania spółki zostały nawet na pewien czas zawieszone. Po kilku minutach notowania zostały odblokowane, ale TPSA wciąż jest głęboko pod kreską. TPSA poinformowała dziś także, że planuje w tym roku redukcję zatrudnienia o 1700 osób. - Proces połączenia PTK Centertel i TPSA będzie się wiązał z dalszą redukcją zatrudnienia. Kontynuujemy proces odejść dobrowolnych, w tym roku mamy wynegocjowaną redukcję 1,7 pracowników. Na pewno nastąpi dalsza redukcja zatrudnienia w kolejnych latach - poinformował podczas telekonferencji prezes TPSA Maciej Witucki. Telekomunikacja Polska połączy się ze swoją spółką zależną Polską Telefonią Komórkową - Centertel. Jak napisano w komunikacie, planowane połączenie ma na celu zintegrowanie w ramach jednego podmiotu głównych atutów, którymi dysponuje Orange Polska. W październiku 2011 roku Telekomunikacja Polska podpisała ze związkami zawodowymi umowę społeczną na lata 2012-2013, w ramach której z odejść dobrowolnych może skorzystać maksymalnie 2,3 tys. pracowników w zamian za odszkodowanie.
Spółka podawała wtedy, że wartość pakietu przypadająca na odchodzącego pracownika będzie zależała od stażu pracy w TP i będzie kształtować się w przedziale od 4 do 15 miesięcznych wynagrodzeń zasadniczych i będzie powiększona w roku 2012 o 8 tys. zł, a w 2013 roku o 6 tys. zł świadczenia dodatkowego. Dla pracowników o ponad dwudziestoletnim stażu pracy przewidziano dodatkowe odszkodowania, których wartość (na pracownika) nie przekroczy 20 tys. zł. W styczniu zależna spółka Orange Customer Service podała do informacji, że zmniejszy zatrudnienie o 540 osób. Wszyscy pracownicy OCS mają otrzymywać takie same odprawy jak te, które są wypłacane pracownikom TP w ramach programu dobrowolnych odejść.