Jak wynika z ostatniego, przed nadchodzącymi świętami, badania przeprowadzonego w pierwszej połowie grudnia, na zlecenie portalu Giftbook.eu., jedna trzecia Polaków chce kupić prezenty na tegoroczne święta przez internet, dwie trzecie ma upatrzone konkretne marki. Z kolei 30 % deklaruje, że przynajmniej jeden świąteczny prezent zamierza kupić w hipermarkecie.
Spośród wszystkich
badanych 82,4 proc. zamierza zrobić prezenty dla najbliższych. Pytani przez Instytut Homo Homini ankietowani najczęściej wskazywali, że prezenty kupią w małych sklepach konkretnych marek - aż 62,5 proc. wskazań. Kolejne miejsce, z wynikiem 31,1 proc zajęły sklepy internetowe. Na trzecim miejscu znalazły się super i hipermarkety - 30,2 proc. wskazań. Tylko 6 % badanych wskazało także na bazary i targowiska.
Badanie przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie 1066 respondentów.