Nowa w naszym kraju technologia układania asfaltu lanego zastosowana została do budowy nawierzchni  mostu w Toruniu. Dzięki temu jego żywotność wydłuży się nawet do 20 lat. Powszechne zastosowanie tej metody ma szansę obniżyć koszty utrzymania i remontów dróg, wykonywanych okresowo. Receptura, która użyta została w Toruniu opiera się na doświadczeniach szwajcarskich. Dotychczas ten rodzaj materiału (wodoszczelny) stosowany był jedynie w warstwach dolnych nawierzchni, w celu ochrony warstwy izolacji konstrukcji mostowej, natomiast tym razem użyto go także do warstwy ścieralnej, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i trwałość całej konstrukcji. Dla inwestora technologia tego typu oznacza optymalizację kosztów utrzymania nawierzchni i mniej remontów. Inwestycja ta jest współfinansowana  - 327,01 mln zł, przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.