Nowa w naszym kraju technologia układania asfaltu lanego zastosowana została do
budowy nawierzchni mostu w Toruniu. Dzięki temu jego żywotność wydłuży się nawet do 20 lat. Powszechne zastosowanie tej metody ma szansę obniżyć koszty utrzymania i remontów dróg, wykonywanych okresowo. Receptura, która użyta została w Toruniu opiera się na doświadczeniach szwajcarskich. Dotychczas ten rodzaj materiału (wodoszczelny) stosowany był jedynie w warstwach dolnych nawierzchni, w celu ochrony warstwy izolacji
konstrukcji mostowej, natomiast tym razem użyto go także do warstwy ścieralnej, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i trwałość całej konstrukcji. Dla inwestora technologia tego typu oznacza optymalizację kosztów utrzymania nawierzchni i mniej remontów.
Inwestycja ta jest współfinansowana - 327,01 mln zł, przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.