W Europie budowana jest obecnie rekordowa ilość
powierzchni handlowych, o połowę więcej niż w roku ubiegłym. Najwięcej nowych centrów powstaje w Europie Wschodniej (74 procent), przede wszystkim w Turcji, Rosji i na Ukrainie. Polska zajmuje czwartą pozycję, jeśli chodzi o dynamikę notowaną w tym segmencie rynku. Jak podaje CBRE, w Polsce powstaje obecnie ponad 750 tys.metrów kwadratowych nowoczesnej
powierzchni handlowej. Całkowity zasób w naszym kraju wynosi teraz 9,3 miliona metrów kwadratowych powierzchni, na którą składa się łączna liczba 420. obiektów handlowych. W dużych miastach w naszym kraju zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe nie maleje. W siedmiu największych polskich aglomeracjach odsetek wolnych powierzchni jest nieduży i wynosi od 1,6 procent do 4,5 procent, jak podaje CBRE. Duże zapotrzebowanie na
powierzchnię handlową występuje szczególnie w dużych miastach. Uchwycili to deweloperzy, którzy pojawili się ponownie ze swoimi inwestycjami w największych aglomeracjach. Powstaje w nich obecnie ponad 40 procent nowej powierzchni. Realizowane są obiekty handlowe różnego typu, duże galerie, specjalistyczne parki handlowe i lokalne mniejsze centra zakupowe.