Elbląski samorząd chce przyciągnąć turystów z kraju i z rosyjskiego obwodu kaliningradzkiego. Dlatego planuje wydać 180 tysięcy złotych na budowę tablic i bilbordów reklamujących Elbląg, ustawionych przy drogach wjazdowych do miasta i na polsko-rosyjskich przejściach granicznych. Przetarg na wykonanie inwestycji wygrała firma z Białegostoku. Miasto chce zaprezentować walory turystyczne Elbląga, ofertę kulturalną oraz sporą bazę hotelową i gastronomiczną spodziewając się w mieście większej ilości odwiedzin rodaków ale również Rosjan, którzy przyjeżdżają na Warmię i Mazury oraz na Pomorze dzięki umowie o małym ruchu granicznym. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, obwodnicą Elbląga przejeżdża w ciągu doby od 12 do 25 tysięcy samochodów. Największe natężenie ruchu jest podczas letnich miesięcy, gdy podróżni jadą do turystycznych miejscowości nad Bałtykiem.