NeoKartka.pl to nowa usługa Poczty Polskiej. Klienci za pośrednictwem internetu mogą wysyłać kartki pocztowe, które dotrą do adresata w formie tradycyjnej.
Projekt przygotowała Poczta Polska Usługi Cyfrowe - nowa spółka z grupy kapitałowej Poczty Polskiej. Usługa neoKartka.pl umożliwia wysłanie za pośrednictwem internetu wybranej kartki okolicznościowej, która dociera do odbiorcy w formie tradycyjnej, czyli papierowej. Korzystanie z usługi nie wymaga zakładania konta, ani logowania się w serwisie. Klienci mogą wybrać jeden z ośmiu dostępnych motywów, wpisać życzenia lub wybrać gotowy szablon. Po dokonaniu płatności online zamówienie jest przekazywane do realizacji. Cena za dużą kartkę w druku cyfrowym (format A5) to 4,49 zł. „W perspektywie długoterminowej liczba listów tradycyjnych będzie maleć ze względu na popularność poczty elektronicznej oraz innych nowoczesnych narzędzi. Rozwój e-usług, ale również obszaru paczkowego (...), logistycznego oraz usług finansowo - bankowych to działania wpisujące się w strategię rozwoju Grupy Poczty Polskiej” – poinformował cytowany w komunikacie członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Janusz Wojtas. NeoKartka.pl będzie oferowała możliwość wysłania życzeń dostosowanych do ważnych świąt czy okazji. W lutym pojawi się motyw walentynkowy, w marcu z okazji Dnia Kobiet, a w kwietniu - kartka wielkanocna. "Jest to projekt pilotażowy, który będziemy rozwijać o nowe właściwości, m.in. dostęp przez telefon, czy wstawianie własnych zdjęć. (...) Pracujemy również nad kolejnymi e-usługami, takimi jak e-list, e-znaczek, (...) czy też produkty związane z pośrednictwem na linii obywatel – instytucje rządowe" - poinformował prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe Grzegorz Świdwiński.