Jak poinformował Eurostat w swoim komunikacie,
sprzedaż detaliczna w UE w lutym wzrosła mdm o 0,4 proc., a miesiąc wcześniej wzrosła o 1,0 proc., po korekcie. W Polsce w lutym sprzedaż detaliczna w ujęciu rocznym wzrosła o 2,4 proc., po wzroście o 2,4 proc. rdr w styczniu, z kolei w ujęciu miesięcznym spadła o półtora procent.
Dane roczne zostały skorygowane o liczbę dni roboczych, zaś dane miesięczne są odsezonowane.
Dane biura statystycznego Unii Europejskiej obejmują również najmniejsze firmy, zatrudniające poniżej 10 pracowników, ale z kolei nie biorą pod uwagę sprzedaży samochodów. To właśnie małe sklepy najprawdopodobniej notują spadki
sprzedaży. Według danych GUS sprzedaż detaliczna w lutym wzrosła o 7,0 proc. w stosunku do analogicznego okresem ubiegłego roku, a mdm spadła o 0,6 proc. Dane GUS odzwierciedlają w znacznej mierze narastającą koncentrację w handlu detalicznym - zwiększenie sprzedaży w dyskontach i supermarketach.