Kliencibanków detalicznych w 43 krajach badali byli przez kilkanaście tygodni. Klienci w naszym kraju są na ogół zadowoleni z usług. Trzydzieści procent deklaruje, że mogłaby polecić usługi swojego banku znajomym.
Duża część polskich klientów - aż 37 procent, sama wyszukuje niezbędną wiedzę na temat banków czy jego produktów, zamiast radzić się pracowników.
W Europie Zachodniej klienci są wciąż bardzo nieufni wobecbanków. Ponad 40 procent badanych w 16 krajach powiedziało, że ufa bankom mniej niż rok wcześniej. Ponad pięćdziesiąt procent rozczarowanych ankietowanych to Irlandczycy, Hiszpanie i Włosi.
W Polsce z kolei klienci szybko tracą zaufanie do banków i mają coraz większe wymagania.
W pierwszej edycji badania klienci w naszym kraju zwracali uwagę przede wszystkim na cenę usług bankowych. Teraz równie ważny jest poziom obsługi, jak i dostęp do nowoczesnej bankowości internetowej.