Według Światowego Raportu
Ubezpieczeń 2014, który opublikowany został przez firmę Capgemini i stowarzyszenie EFMA, kanały cyfrowe, głównie mobilne, mają bardzo korzystny wpływ na dokonywanie zakupów przez klientów i rozpowszechnianie informacji o ubezpieczycielach. Ubezpieczyciele są zdania, że w okresie pięciu lat ok. 30 proc. ich biznesu kształtowane będzie poprzez kanały cyfrowe. Choć z raportu wynika, klienci najczęściej kontaktują się z
agentami, kolejne miejsca zajmuje komunikacja internetowa oraz mobilna. 20 proc. obrotu jest z kanałów internetowych, a 11 proc. - mobilnych. Ponadto klienci w wieku od 18 do 34 lat preferują kanały cyfrowe w stosunku do tradycyjnych. Opublikowany raport pokazuje, że firmy, które na dużą skalę oferują usługi drogą cyfrową i są zorientowane na klienta, średnio sa o 26 procent bardziej efektywne i rentowne od reszty.