Spółka PKP PLK zarządzająca infrastrukturą kolejową zaplanowała inwestycje, które mają być realizowane w ramach wieloletniego budżetu UE na lata 2014-2020. Kolejarze póki co nie ujawniają, które to dokładnie inwestycje ale zapewniają, że wkrótce je przedstawią. Jak zapowiedział wiceprezes spółki Andrzej Pawłowski, będą to między innymi remonty linii towarowych (średnia prędkość pociągu towarowego w Polsce to niewiele ponad 20 km/godz). Natomiast raczej nie planują przeznaczyć tych dotacji na budowę nowych linii. Wiceprezes zapewnił również, że spółka nie chce popełnić błędów, które powstały przy realizowaniu inwestycji współfinansowanych z budżetu na lata 2007-2013. Poinformował również, że na liście uwzględniono natomiast inwestycje oddzielające kolejowy ruch miejski od dalekobieżnego, które znacznie mogłyby usprawnić ruch kolejowy w miastach. W latach 2014-2020 kolejarze mieliby również doprowadzić do końca te remonty linii, które rozpoczęto w latach 2007-2013. Chodzi m.in. o połączenia do Szczecina i na Litwę, linię Katowice-Zebrzydowice, czy linię kolejową Wrocław–Szczecin. Kwota do wydania w latach 2017-13 to 20 mld euro. Na dzień dzisiejszy zostało do rozdysponowania jeszcze około 40%.