Francuska grupa Accor unifikuje nazwy należących do niej hoteli w Polsce. Wcześniej zniknęła nazwa hotelu Forum (powstał Novotel Warszawa Centrum), a słynna Victoria dostała przedrostek Sofitel. Ostatnie cztery hotele działające pod marką Orbis znikną w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat. Co ważne, Orbis pozostanie natomiast giełdową nazwą firmy. Dlaczego Francuzi chcą się pożegnać z marką? - Tego wymaga rynkowa sytuacja, duża część naszych klientów to goście z zagranicy, którzy znają marki, którymi zarządzamy w Polsce. Tymczasem Orbis jest jedynie lokalną marką, ale zostanie jako nazwa giełdowej spółki zarządzającej siecią - powiedział Ireneusz Węgłowski, prezes Orbisu. Na pocieszenie spółka poinformowała, że zamierza unowocześnić swoje obiekty. Orbis zainwestuje 100 mln zł do końca 2014 r.oku w modernizacje najważniejszych hoteli. Aż 90 proc. tych pieniędzy pójdzie na najważniejszy dla niego rynek - rynek warszawski. Orbis ma tu 11 hoteli. Hotele Grupy działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, Ibis Budget i Ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotel. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 707,24 mln zł w 2012 r. Francuski Accor został inwestorem strategicznym Orbisu w 2000 roku. Wtedy za prawie 35,4 proc. akcji francuski koncern zapłacił skarbowi państwa 578,6 mln zł.