Program promocji mięsa w Korei Południowej, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych przygotowany przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) jest jednym z 22 zaakceptowanych przez Komisję Europejską. Budżety programów wynoszą w sumie 71,94 mln euro.
Na UPEMI przypada niemal 5 mln euro. Wkład finansowy UE sięga w sumie 35,97 mln euro. Kolejne 30 proc. pochodzi z budżetów krajowych, resztę wykładają producenci.
Zaakceptowane programy dotyczą, między innymi promocji oliwy, mleka i przetworów mlecznych, mięsa, owoców i warzyw, produktów ekologicznych, jaj czy wina. Szesnaście spośród zaakceptowanych kampanii skierowanych jest na rynek unijny, a sześć – na kraje trzecie.
Do 30 listopada ubiegłego roku służby Komisji otrzymały 36 propozycji programów promocyjnych i informacyjnych ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki krajów trzecich.