Odbyło się to podczas wstąpienia odbywającego się w Warszawie Kongresu Drogowego. Rresort transportu i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pracują nad tym, by nie było przestoju między zakończeniem inwestycji dofinansowywanych z budżetu UE na lata 2007-2013, a rozpoczęciem nowych i tym razem współfinansowanych z pieniędzy na lata 2014-2020. "Naszą rolą jest to, by się przygotować do takiego płynnego przejścia między starą a nową perspektywą unijną" - zaznaczył minister. Inwestycje dofinansowywane z budżetu Unii na lata 2007-13 trzeba zakontraktować do końca 2013 r., natomiast pieniądze wydać do końca 2015 r. W przypadku budżetu na lata 2014-20 dofinansowanie będzie mogło ruszyć najwcześniej od stycznia 2014 r. – oczywiście pod warunkiem, że będą już gotowe programy operacyjne. W przypadku budżetu na lata 2007-13 programy operacyjne uruchomiono na początku 2008 r. Jak powiedział Nowak, liczy na to, że w nowej perspektywie taką lokomotywą do sukcesu, do łagodnego przejścia przez kryzys będą właśnie kolejne wielomiliardowe inwestycje infrastrukturalne. Nawet jest pewien, że Polska jeszcze przez wiele lat będzie największym placem budowy w Europie. Minister poinformował, że 2012 rok będzie rekordowy pod względem liczby oddanych inwestycji tym samym wskazał, że łącznie zostanie oddanych do użytku ok. 600 km nowych dróg. "Rok 2013 to kolejne 15 mld zł w inwestycjach drogowych i ok. 0,5 mld w inwestycjach remontowych" - powiedział.