Leszek Michniak zauważył, że w Polsce rynek magazynowy rozwija się w dwóch nurtach: jako wielko powierzchniowe centra logistyczne budowane przez międzynarodowe koncerny, oraz jako mniejsze centra i obiekty magazynowe realizowane przez lokalnych deweloperów.

Rynek magazynowy odczuł wpływ kryzysu finansowego przede wszystkim w 2009 roku; w wyniku spadku popytu i wzrostu wolnych zasobów, najwięksi operatorzy odstąpili od planów budowy nowych obiektów wielko powierzchniowych. W konsekwencji, w 2010 roku utrwalił się trend budowania w systemie BTS, built to suit, pod potrzeby konkretnego inwestora. 

Rafał Jóskowski stwierdził, że prognozy dla tego rynku są optymistyczne, bowiem poziom konsumpcji w Polsce stale rośnie, co wiąże się z zapotrzebowaniem na nowe powierzchnie magazynowe.  

Po ubiegłorocznych spadkach, w 2010 roku stawki czynszów są stabilne i wynoszą dla wysokiego standardu:

Rynek powierzchni handlowo-usługowych

Ten segment cieszy się powodzeniem od przełomu lat 2009/2010. Zwiększyły się, zarówno podaż lokali na sprzedaż, jak i popyt. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się lokale z najemcami długoterminowymi, bowiem nabycie lokalu handlowo-usługowego stało się korzystną alternatywą dla lokat bankowych. Warunkiem właściwej inwestycji jest jednak dobra lokalizacja, gwarantująca znalezienie stabilnego najemcy.

Adam Bilski: „Stawki czynszów najmu utrzymują wysoki poziom tylko w najatrakcyjniejszych lokalizacjach, przy głównych ciągach handlowych. Jednak większość tych dobrych, ale drogich lokalizacji zajmują sukcesywnie usługi finansowe, przez co ogranicza się różnorodność branż, a tym samym ruch klientów. Wielu najemców z branży handlowej, nie mogąc podołać stawkom czynszów przenosi się do galerii, gdzie mogą liczyć na większy ruch klientów.”

Od pewnego czasu w środowisku specjalistów tego segmentu rynku, trwa dyskusja nad sposobem przywrócenia atrakcyjności miejskim ulicom handlowym, które utraciły swoje znaczenie w wyniku zdominowania przez placówki z branży finansowej, a także powstanie dużych centrów i galerii handlowych.