Co ciekawe każde z nich działa z ponad przeciętnym sukcesem, nie stanowiąc dla siebie wzajemnie konkurencji a wręcz przeciwnie ściśle współpracując przy wspólnych transakcjach. W tej chwili został nam ostatni obszar aby umocnić pozycję lidera tj. Warszawa. Na stolicę przewidujemy minimum 15 oddziałów franczyzowych. W tej chwili prowadzone są rozmowy z czterema dobrze rokującymi kandydatami.

WGN jest w pełni polską firmą, działającą od blisko 30 lat nie tylko na krajowym rynku nieruchomości. Jesteśmy także jednym z największych europejskich koncernów obrotu nieruchomościami. Do tej pory firma zrealizowała ponad 150 tysięcy transakcji, stając się jedną z wiodących marek.

Jako najdłużej działająca na rynku franczyza w nieruchomościach stworzyliśmy stosowane przez wszystkie sieci zasady współpracy z partnerami. To, co wprowadziliśmy w latach 90-tych, np. procent od obrotów franczyzobiorców, konkurencja stosuje obecnie. Ze względu na zacieśnienie jeszcze większego partnerstwa między franczyzodawcą a franczyzobiorcą, a zwłaszcza uniknięcie nieprzyjemnych kontroli poszczególnych oddziałów, zdecydowaliśmy się odejść od prowizji od obrotu. Dajemy naszym partnerom swobodę działalności, bez nadmiernego nadzoru i ingerencji w sprawy finansowe ze strony Centrali. Stawiamy na model partnerski, nie korporacyjny. Taka strategia przynosi wymierne korzyści. Ilość transakcji przeprowadzonych przez Grupę WGN z każdym rokiem powiększa się o kilkanaście procent.

Przykładem franczyzobiorcy, który odniósł i nadal odnosi sukcesy jest WGN Bolesławiec - oddział będący w Grupie ponad 22 lata, prowadzony już przez drugie pokolenie. To absolutny liderw swoim regionie, zarówno pod względem ilości transakcji, jak i wysokości obrotów. To także laureat nagrody Orła Brokera WGN za rok 2013. Ten dziesięcioosobowy zespół stanowią wybitni specjaliści z branży nieruchomości. Innym przykładem są laureaci Orła Brokera WGN za rok 2017, biuro w Głogowie. Trójka wspólników przystąpiła do Grupy WGN z konkurencyjnej sieci. W ciągu zaledwie 4 lat stali się niekwestionowanymi liderami, nie tylko prężnie rozwijając swoje główne biuro w Głogowie, ale również otwierając kolejne dwie placówki: w Szprotawie i Polkowicach. Zapowiadają, że na tym nie poprzestaną. Zespół doradców imponuje ponadprzeciętną ilością przeprowadzonych transakcji.

Grupa WGN ma to szczęście, że każdego roku przyjmuje w swoje szeregi Franczyzobiorców z innych, konkurencyjnych sieci, w których nie mogli się w pełni realizować. Ogromną satyskacją jest fakt, że wszyscy z tych Partnerów działają prężnie i z sukcesem pod szyldem WGN. Drugą grupę stanowią osoby działające już na rynku nieruchomości lub mające doświadczenie w sferze innych usług. Jakich Partnerów szukamy? Przede wszystkim kreatywnych i przedsiębiorczych, ludzi z pasją, nastawionych na rozwój i sukces, zarówno tych prowadzących już działalność, jak i gotowych do ruszenia z własnym biznesem. Kandydat musi mieć minimum średnie wykształcenie oraz doświadczenie w zarządzaniu ludźmi.W porównaniu do innych sieci franczyzowych w nieruchomościach, w Grupie WGN jest mała rotacja biur i średni staż wynosi blisko 9 lat, co jest absolutnym rekordem.

Każdemu Franczyzobiorcy zapewniamy szkolenie i profesjonalne przygotowanie do pracy według procedur WGN. Przekazujemy bardzo szczegółowe know-how zawierające zasady wspólpracy, kompendium wiedzy i wszystkie dokumenty niezbędne w samodzielnej działalności oddziału. Partner otrzymuje także m.in. dostęp do całej bazy ofert Grupy WGN, własną stronę internetową z wyszukiwarką, jak również, wsparcie działu prawnego i doradztwo liderów ds. nieruchomości.
Duży nacisk kładziemy na szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe – np. organizujemy co pół roku 3-dniowe Kongresy Szkoleniowe. Priorytetem jest dla nas również wielopłaszczyznowa promocja nieruchomości na targach branżowych, na ponad 150 portalach i serwisach ale i również we własnych wydawnictwach. Dzięki czemu nasi Partnerzy obniżają koszty przeznaczone na marketing.

Przeciętny Franczyzobiorca uzyskuje pierwsze transakcje już w drugim a na pewno w trzecim miesiącu prowadzenia działalności. Zwrot inwestycji następuje natomiast po dwóch – trzech dużych transakcjach np. sprzedaży 3-pokojowego mieszkania, domu jednorodzinnego. Wysoki profesjonalizm i skuteczność działań naszych doradców dają rekordowy wynik w skali kraju, blisko 2 transakcje w miesiącu przypadające na jednego agenta.

WGN to wypracowana marka, kojarząca się klientom z pełnym profesjonalizmem, skutecznością a przede wszystkim bezpieczeństwem transakcji. Właściciele wolą powierzyć sprzedaż swoich nieruchomości profejsonalistom z WGN unikając tym samym straty czasu, finansów, braku profesjonalnych negocjacji a co równie istotne nie narażając się na różne niebezpieczeństwa pojawiające się w procesie sprzedaży.

 

 

Dagmara Komarnicka
Manager Rozwoju Sieci Franczyzowej WGN