Union Investment Real Estate AG kupuje łódzkie centrum handlowe na rzecz otwartego funduszu inwestycyjnego Unilmmo: Deutschland za 390 mln EUR.
Centrum handlowe Manufaktura będzie miałonowego właściciela. Apsys oraz Euris/Rallye Group informują o nabyciu centrum handlowego Manufaktura przez Union Investment w dniu 31 października 2012 r. Transakcja sprzedaży dotyczy powierzchni 91 tys. mkw. Zgodnie w wolą nabywcy, Apsys będzie kontynuował zarządzanie Manufakturą przez okres co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza obecnie 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 tys. mkw.
Zrealizowana na terenie byłej XIX-wiecznej fabryki włókienniczej Manufaktura przywróciła życie ceglanym, historycznym budynkom, które zostały poddane starannej renowacji. Poza centrum handlowym projekt obejmuje m.in. 3 muzea, 4-gwiadkowy hotel oraz centrum konferencyjne. Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte dla klientów 17 maja 2006 roku i obejmuje 307 lokali o charakterze handlowym i rekreacyjnym oraz 2 955 miejsc parkingowych. W 2007 roku Centrum zostało laureatem nagrody „Excellance Award” przyznawanej przez Urban Land Institute a w 2008 roku laureatem nagrody dla Najlepszego Europejskiego Centrum Handlowego przyznawanej przez International Council of Shopping Centers.
Centrum Manufaktura powstało na terenach dawnej fabryki Izraela Poznańskiego w Łodzi, jednego z największych fabrykantów łódzkich. Parcele zakupił Poznański w 1871 po zachodniej stronie Nowego Miasta, wzdłuż ul. Ogrodowej. Do końca XIX wieku powstał blisko 30 ha kompleks, na którym znajdowały się tkalnie, przędzalnia, bielnik i apretura, farbiarnia, drukarnia tkanin i wykończalnia, oddział naprawy i budowy maszyn, ślusarnia, odlewnia i parowozownia, gazownia, remiza strażacka, magazyny, bocznica kolejowa oraz kantor fabryczny, pałac fabrykanta i budynki mieszkalne dla robotników. Produkcja w fabryce nie odbywała się na zasadzie podziału pracy, więc nie można jej uznać za manufakturę.