Najwyższy komfort użytkowy
O miejscu przeznaczonym na postój samochodu, warto pomyśleć już na etapie wyboru projektu domu. Rozpatrywać można stanowisko „pod chmurką”, wiatę samochodową, garaż wolnostojący lub wpasowany w bryłę budynku. Przy wyborze konkretnego rozwiązania decydującą rolę, oprócz wymagań przyszłych mieszkańców, odgrywają wymiary i położenie działki oraz obowiązujące na niej warunki zabudowy – wyjaśnia architekt Mariusz Jaworski z Pracowni Projektowej ARCHIPELAG. Najdogodniejsze dla inwestora jest posiadanie garażu zabudowanego, jedno- lub dwustanowiskowego, zaplanowanego w bryle budynku. Gwarantuje to wygodę, oszczędność miejsca na działce oraz zapewnia swobodny dostęp do części mieszkalnej – pozwala, m.in. na wygodne przenoszenie zakupów z samochodu. W budynkach jednorodzinnych niepodpiwniczonych garaż, oprócz swojej podstawowej funkcji, pełni także dodatkowe role – można w nim zorganizować praktyczny składzik na rowery lub sprzęt narciarski, niewielki warsztat czy schowek na narzędzia ogrodowe. W niektórych projektach można spotkać dodatkową przestrzeń użytkową nad garażem, którą można wykorzystać np. jako gabinet, pracownię, przestrzeń rekreacyjną lub taras. Projekty nowoczesnych domów z garażem to doskonałe rozwiązanie dla inwestorów, którzy cenią wysoki komfort użytkowy – podsumowuje arch. Mariusz Jaworski.
Zalety domu z garażem w bryle budynku:
-
oszczędność miejsca na działce
-
niższe koszty budowy – dom i garaż mają wspólne ściany i instalacje
-
komfort użytkowania – bez względu na pogodę można wsiąść do auta suchą stopą, jak również bezproblemowo wnieść ciężkie zakupy do wnętrza
-
możliwość przechowywania różnych sprzętów
-
garaż umieszczony w północnej części domu i oddzielony termicznie od części mieszkalnej, będzie tworzył strefę buforową, doskonale chroniącą przed ucieczką ciepła
Decyzję o rodzaju garażu należy podjąć na etapie wyboru projektu – pozwoli to uniknąć problemów związanych z późniejszą rozbudową i sprawi, że inwestor będzie mógł w pełni cieszyć się funkcjonalnością przemyślanego rozwiązania.
Architekt Mariusz Jaworski