W Polsce tradycyjne sklepy są dla konsumentów bardzo ważne i odwiedzamy je średnio co drugi dzień.
Potwierdza to również najnowszy raport ShopperTrends firmy Nielsen. Ponadto częściej niż dwa razy w tygodniu robimy zakupy w sklepach convenience, jak na przykład sieć Żabka. Nie oznacza to wcale, że rezygnujemy z dyskontów. Wśród osób robiących w nich zakupy co najmniej raz w tygodniu, ponad pięćdziesiąt procent właśnie tam wydaje najwięcej pieniędzy. Według Rzeczpospolitej, na ożywienie popytu na żywność korzystnie wpływa realny wzrost płac oraz wyhamowanie tempa podwyżek cen produktów spożywczych. Jak informuje Rzeczpospolita Polska jest jedynym krajem w Europie, gdzie obserwuje się tak dużą popularność małych sklepów. Według ekspertów mogą się one dalej rozwijać, gdyż dla klientów coraz ważniejsza jest wygoda i możliwość robienia zakupów blisko domu. Oczywiście wciąż kluczowa jest cena i aby zaproponować odpowiednio atrakcyjne warunki, muszą się integrować w większe grupy.