Po przeprowadzonych kontrolach kosztów w centrach handlowych okazało się, ze wystąpiły tam różnego rodzaju nieprawidłowości – powiedział Wojciech Drozd z firmy RetPro. Najczęstszymi błędami są mechanizmy rozliczania kosztów wspólnych, rozliczanie kosztów ponad wskaźnik przyjęty w umowie, a także zbyt wysoki poziom wybranych składników kosztowych. Dodał, że przeanalizowanych zostało wiele galerii handlowych w związku z czym udało się wyliczyć wiele istotnych parametrów kosztowych, w tym koszty średnie, które w różnych obiektach mają bardzo zróżnicowany poziom. Oznacza to, że nie wszystkie maja "poziom rynkowy". Pojawiły się sytuacje wliczania do kosztów utrzymania budynku wydatków nieuzasadnionych oraz rozliczania na wszystkich najemców kosztów utrzymania i konserwacji urządzeń, które powinny dotyczyć tylko niektórych najemców. Działalnością firmy RetPro jest realizacja inwestycji komercyjnych, zarządzanie centrami handlowymi a także przeprowadzanie audytów finansowych kosztów funkcjonowania w nieruchomościach komercyjnych