Co roku w Polsce przybywa kilka condohoteli. Chętnych na zakup apartamentów do wynajęcia też nie brakuje
Gdy stopy procentowe lecą w dół, nie opłaca się gromadzić kapitału na lokatach. Korzystniejsze staje się kupowanie nieruchomości komercyjnych, zwłaszcza takich, które gwarantują stały zysk, a przy okazji stanowią miejsce odpoczynku. Obie te zalety łączą condohotele, które kuszą kilkuprocentowym zyskiem (od 6 do nawet do 21 proc.) i możliwością skorzystania z własnego apartamentu przez kilkanaście dni w roku. — Zainteresowanie condohotelem jest bardzo duże i już są długie listy oczekujących na możliwość zakupu. Poza tym mimo że komercjalizacja się jeszcze oficjalnie nie rozpoczęła, praktycznie wszystkie lokale usługowe przy nowej promenadzie w jednym z budynków apartamentowych zostały już zarezerwowane. Sprzedaż jednostek condo i lokali użytkowych jedna z firm rozpocznnie w II kwartale 2013 r. Teraz przygotowujemy karty katalogowe apartamentów — mówi Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowa Invest, właściciela kilku condohoteli, w tym Balitc Parku Molo, który ma powstać w Świnoujściu. Na brak zainteresowania nie narzeka także spółka Qualia Development, należąca do PKO Banku Polskiego.
Współpracuje z międzynarodową siecią hotelową Louvre Hotels Group. Zdaniem Leszka Piotra Nałęcza, prezesa Qualia Development, wyłącznie obiekty pod logo rozpoznawalnej grupy hotelarskiej zasługują na miano condohotelu. — Qualia jako pierwsza spółka w Polsce podjęła się współpracy ze znaną siecią. A klienci doceniają to, że nasze condohotele budowane i zarządzane są przez stabilną finansowo firmę należącą do sprawdzonego banku — przekonuje Leszek Piotr Nałęcz.
Wiosną 2013 r. ma ruszyć budowa pierwszego etapu kompleksu Baltic Park Molo, zaś jej zakończenie zaplanowano na 2015 r. Na razie trwa wybór generalnego wykonawcy. Do 2020 r. w kompleksie powstaną dwa cztero- i pięciogwiazdkowe hotele, dwa apartamentowce wakacyjne, rozbudowana strefa Spa & Wellness, centrum konferencyjne na 1,2 tys. osób, powierzchnie handlowe oraz rozrywkowe z pasażami i 150-metrową promenadą z fontannami, galeria sztuki, kaplica, basen na dachu jednego z hoteli, a dodatkowo aquapark oraz molo. Ceny za metr kwadratowy nie są jeszcze oficjalne znane, ale wiadomo, że będą mieścić się w przedziale od 8 tys. do 20 tys. netto.