Zwykle też decydują o zakupie takiej nieruchomości. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez portal nieruchomości www.Domy.pl. Marcin Drogomirecki, analityk z tego serwisu podkreśla, że choć decyzję o zakupie mieszkania rodziny podejmują wspólnie, to samym poszukiwaniem najlepszej oferty najczęściej zajmują się kobiety. Spośród osób, które analizują szczegóły ofert, prawie dwie trzecie stanowią kobiety - podaje Marcin Drogomirecki. Dodaje, że tylko trzydzieści pięć procent  poszukujących to mężczyźni. - Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania dwu-pokojowe (67 proc.), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6 proc. popytu) - podaje Marcin Drogomirecki. Dodaje także, że w drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami trzy-pokojowymi (37,6 proc. popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią sześćdziesiąt cztery klientów. Według Marcina Drogomireckiego wyniki badania mogą być cenną wskazówką dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. - Powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety - tłumaczy analityk. Według niego opis powinien być bardzo obrazowy, poprawny stylistycznie, podkreślający atuty mieszkania.