Na koniec 2014 roku całkowita podaż powierzchni handlowej w Polsce przekroczyła 12,7 miliona m kw. powierzchni najmu. Inwestorzy decydują się na miasta średnie i małe – najwięcej nowych obiektów komercyjnych powstało w miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Obecnie w budowie jest ponad 780 tysięcy m kw. powierzchni handlowej, której ma być oddana do użytku w latach 2015–2016.Choć centra handlowe to nadal dominujący format (67 proc. nowooddanych obiektów), to rośnie popularność parków handlowych. 24 proc. nowej podaży to właśnie ta formuła. Do największych centrów handlowych oddanych w 2014 należą Galeria Siedlce, Galeria Bursztynowa w Ostrołęce, Vivo! Piła, Centrum Galardia w Starachowicach i Brama Mazur w Ełku.Jak napisano w raporcie DTZ – mimo, że w 2014 roku deweloperzy koncentrowali się na mniejszych miastach, obecnie wraca zainteresowanie największymi rynkami.  Ponad 44% będącej w budowie podaży zlokalizowane jest w ośmiu największych aglomeracjach, a kolejne 26% w miastach o populacji pomiędzy 200 a 400 tysięcy mieszkańców. Największymi inwestycjami handlowymi realizowanymi obecnie w Polsce są centrum Posnania w Poznaniu, Zielone Arkady w Bydgoszczy, Sukcesja w Łodzi i Tarasy Zamkowe w Lublinie.