Na rynku powierzchni handlowych dominują jednak małe formaty handlowe zlokalizowane w miastach o wielkości 200 tyś. mieszkańców, czynsze utrzymują się na stabilnym poziomie a międzynarodowe marki wchodzące na polski rynek głównie wybierają Warszawę – takie wnioski wynikają z raportu „Poland Retail MarketView Q4 2014” przygotowanym przez zespół analityków firmy CBRE.Całkowita powierzchnia handlowa dostarczona w 2014 roku wyniosła 425 000 mkw., wynik ten jest o 30% mniejszy od poziomu osiągniętego w 2013 roku.  Na koniec IV kwartału 2014 w budowie pozostawało 770 000 mkw. centrów handlowych.Zauważalny jest tren poszerzania oferty handlowej w mniejszych miastach, w których inwestycje stanowiły 70% dostarczonej powierzchni. Wybór lokalizacji determinuje powstające formaty handlowe, w minionym roku w zdecydowanej większości były to mniejsze parki handlowe, które stanowiły około 70% dostarczonych obiektów.Wśród największych inwestycji oddanych do użytku należy wymienić Atrium Felicity w Lublinie (73 000 mkw.), Galerie Warmińską w Olsztynie (41 000 mkw.).Magdalena Frątczak, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE mówi:– Po roku zdominowanym przez otwarcia centrów handlowych oraz ok 17 mniejszych  projektów, które wpisują się w trend convenience i retail park w mniejszych miastach, rozpoczynający się rok przyniesie większą ilość nowych obiektów w aglomeracjach i dużych miastach. „Jednak przy coraz częstszych przypadkach rezygnacji z nowych inwestycji lub ich zawieszania, deweloperzy dokładnie podchodzą do analizy lokalizacji i grupy docelowej przyszłych projektów, gdyż przy tak konkurencyjnym i wymagającym rynku nie mogą sobie pozwolić na błędy. Czynsze pozostają na stabilnym poziomie, jednak zauważalny jest nieznaczny trend spadkowy średnich stawek czynszu. Obecnie w Warszawie czynsze w najlepszych lokalizacjach przekraczają 100 EUR/mkw./miesiąc, a najdroższe lokale w najbardziej atrakcyjnych centrach poza Warszawą są o około połowę tańsze.