Statystyki i rankingi

Raport WGN: styczeń - wrzesień 2019 r.

Raport WGN: styczeń - wrzesień 2019 r.

Raport został przygotowany na potrzeby Konwentu Dyrektorów jesień 2019. Opublikowane informacje są pozbawione strategii WGN i dalszych planów rozwojowych Grupy.

W ciągu pierwszych 9 miesięcy roku 2019 Grupa WGN przeprowadziła ponad 8 400 transakcji. Dla porównania w całym roku 2018 było 8 800 transakcji. Szacuje się, że rok 2019 przyniesie ponad 12 000 zrealizowanych transakcji.

WGN rozpoczyna już 29 rok obecności na rynku w tym międzynarodowym. Obecnie może pochwalić się 74 Oddziałami w Polsce oraz w Hiszpanii. Grupę WGN buduje ponad 500 agentów, doradców, ekspertów kredytowych, zarządców, rzeczoznawców, analityków, dziennikarzy, architektów, prawników, pracowników administracyjnych itp. Bazę ofert, MLS (z ang. multiple listing system), tworzy blisko 40 000 klientów w tym: sprzedających, kupujących, wynajmujących i najemców.

W ciągu 28 lat Grupa WGN przeprowadził blisko 180 000 transakcji. Spełniając oczekiwania około 360 000 osób, firm i instytucji.

Najstarsze Biura to oddziały WGN Słupsk i WGN Ostrów Wielkopolski. Są na rynku już 24 lata. W historii Grupy 6 oddziałów jest prowadzonych z sukcesem już przez drugie pokolenie.

  • Transakcje:

Średnia ilość transakcji na jednego agenta WGN wynosi 2 miesięcznie. W porównaniu do innych agencji jest liczba kilkukrotnie wyższa.

Najlepsi agenci miesiąca- TOP to minimum 4 transakcje dla agenta. Najlepsi agenci w Grupie WGN uzyskują średnio powyżej 7 transakcji miesięcznie.

  • Nagrody i wyróżnienia:

W historii WGN przeprowadzono 16 edycji rozdania prestiżowej nagrody Orła Brokera WGN, 4 edycje nobilitującego tytułu Objawienie Roku oraz rozpoczęto tradycję przyznawania tytułu Wnętrze Roku.

Grupa WGN w swojej historii otrzymała kilkadziesiąt nagród i wyróżnień
(w tym wielu prestiżowych) od różnych instytucji i podmiotów.

Do tej listy możemy dołączyć potwierdzenie otrzymania głównej nagrody w kategorii Diament 30 – lecia POLSKIEJ TRANSFORMACJI przyznawanej przez Ogólnopolską Federację Przedsiębiorców i Pracodawców. Również w tym roku Grupa WGN otrzymała potwierdzenie nadania tytułu Laureata oraz Złotego Godła w kategorii  QI Services – za  najwyższej jakości: Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, franczyzę oraz działalność deweloperską. Nagroda została przyznana przez Forum Biznesu Dziennika Gazety Prawnej.

  • Kompleksowe usługi WGN:

Kompleksowe usługi to większe zadowolenie klientów i tak obok głównej usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami WGN oferuje:

WGN Kredyty – 39 Biur

WGN Development - 3 Biura (4 w realizacji)

WGN Zarządzanie- 4 Biura

WGN Wyceny- 4 Biura

WGN Remonty - 1 Biuro

WGN Projekty Online w trakcie wdrożenia

Pięć (5) Oddziałów WGN prowadzi więcej niż jedno własne biuro budując tym samym własne sieci zwiększając tym samym swoje przychody.

  • Rynek pierwotny:

WGN ma w ofercie 12 przedsięwzięć deweloperskich na wyłączność oraz ponad 200 bez wyłączności.

  • Expander:

Po ponad rocznej współpracy przy kredytowaniu klientów Grupy, wdrażany jest projekt  współpracy WGN z Expanderem sprzedaży 6,5 tysiąca mieszkań z rynku pierwotnego.

  • Rynek nieruchomości inwestycyjnych i premium:

Specjalizacja WGN: od końca lat 90- tych XX wieku WGN umacnia pozycje lidera w obrocie nieruchomościami komercyjnymi i premium. Szacuje się, że co ósma transakcja dotyczy tego rynku. 4% wszystkich transakcji Grupy przebiegają z udziałem klientów międzynarodowych.

  • Portal WGN.pl według Google Analytics:

WGN.pl odwiedza dziennie średnio 5 000 osób. W ciągu 9 miesięcy br. portal odwiedziło już blisko 1,3 miliona użytkowników. Blisko 14 % użytkowników jest z rynku międzynarodowego w tym aż 9 % anglojęzycznych. Ponad 30 % użytkowników jest powracających. W porównaniu do roku poprzedniego 2018 nastąpił ponad 50 % przyrost odwiedzin.

  • Wydawnictwa WGN:

 Grupa wydaje trzy tytuły: Apartamenty Rezydencje, Property Journal, Investment Properties Calalogue WGN Group.

  • Międzynarodowe targi:

WGN na targach MIPIM 2019

WGN na targach EXPO REAL 2019

  • Reklama i marketing:

WGN Centrala wydaje na rozwój Grupy około  1,6 mln zł rocznie.

Centrala WGN przeznacza co miesiąc na reklamę: portale nieruchomościowe w tym pozycjonowanie własnej floty portali (23), prasę, targi i konferencje krajowe i międzynarodowe, własne wydawnictwa (3), bilbordy, dofinansowanie do profesjonalnych szkoleń - średnio 135 tys. zł brutto. Natomiast cała Grupa WGN wydaje na reklamę 4,3 mln złotych rocznie.

Coraz bardziej drapieżna konkurencja wymusza konsolidację, dyscyplinę, aktywność, jednolitość marki WGN, a zwłaszcza zwiększanie wydatków wszystkich biur WGN na reklamę na portalach, pozycjonowanie, bilbordy, reklamę w prasie itp.

Nieruchomości Grupy WGN są promowane na około 100 portalach i serwisach branżowych.

 

Leszek Michniak

Prezes Grupy WGN

 

 

1,2 mln wejść na WGN.pl od początku roku do września 2019

1,2 mln wejść na WGN.pl od początku roku do września 2019

WGN od początku roku 2019 w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy przeprowadził ponad 7,5 tysiąca transakcji. Dla przypomnienia w 2018 roku przeprowadzonych zostało 8,8 tysięcy transakcji. Wszystko wskazuje na to, że rok 2019 zakończy się z ponad 10 tysiącami transakcji.

Średnia ilość miesięcznych transakcji przeprowadzonych przez Grupę WGN w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 roku wynosi 2 transakcje na agenta. Natomiast każdego miesiąca zawsze są agenci, którzy mają nawet po kilkanaście transakcji.

W ciągu 28 lat obecności na rynku nieruchomości oraz budowania rozpoznawalnej i stabilnej marki Grupie WGN zaufało blisko 320 tysięcy klientów, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

Takie wyniki Grupa WGN uzyskuje dzięki m.in. 3-dniowym intensywnym szkoleniom organizowanym dwa razy w roku, podczas których główny nacisk kładzie się na profesjonalizm i bezpieczeństwo w przeprowadzanych transakcjach oraz na skuteczne pozyskiwanie ofert i klientów, zwłaszcza z rynku nieruchomości komercyjnych i premium.

Jednym z głównych narzędzi, które zapewnia tak nieprzeciętne rezultaty jest wysoko wypozycjonowany portal WGN.pl. Najlepszych dowodem jest to, że w ciągu niecałych dziewięciu miesięcy 2019 roku portal odwiedziło już 1,2 mln użytkowników. Dziennikarze i analitycy starają się, aby każdego dnia pojawiały się najświeższe informacje z branży nieruchomości, inwestycji, finansów i informacji korporacyjnych. Portal jest również promowany na arenie międzynarodowej, dzięki czemu 13-14% wszystkich wejść jest spoza Polski.

Jak doskonale widać Grupa WGN nie ustaje w dążeniu do utrzymania pozycji absolutnego lidera w pośrednictwie nieruchomościami.

11 sierpnia 2019 odnotowano milion wejść na wgn.pl

11 sierpnia 2019 odnotowano milion wejść na wgn.pl

Według Google Analytics 11 sierpnia wgn.pl odwiedziło już milion osób. Dane pochodzą od początku 2019 roku.

Z satysfakcją odnotowujemy też, że ilość odsłon najlepszych ofert na wgn.pl jest często  większa niż na innych wiodących serwisach.  Według statystyk Google Analytics  jest 25 % użytkowników powracających na serwis, redagowany przez zespół analityków i dziennikarzy pod kierownictwem Redaktor Naczelnej Sandry Wolnej. WGN.pl jest to źródło bieżących informacji o sektorze nieruchomości, inwestycji i finansów, w tym kredytów, na rynku polskim i międzynarodowym.

Z danych wynika, że aż 55,1% wejść na wgn.pl pochodzi z urządzeń mobilnych. Jest to wzrost o 7% w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 roku.

Kto odwiedza wgn.pl?

Kto odwiedza wgn.pl?

Portal wgn.pl to nie tylko jedna z największych wyszukiwarek nieruchomości w Polsce, ale również portal branżowy. Codziennie publikowanych jest na nim około 0,5 tysiąca nowych ofert nieruchomości Grupy WGN oraz innych instytucji, agencji nieruchomości oraz osób prywatnych. Wgn.pl to także najnowsze i najważniejsze informacje dotyczące polskiego i zagranicznego rynku nieruchomości, finansów i kredytów. Regularnie publikowane są treści poradnikowe z zakresu prawa, inwestowania a nawet aranżacji wnętrz. Na łamach portalu swoje raporty i opinie o rynku publikują wybitni eksperci i autorytety z branży nieruchomości i ekonomii.

Portal wgn.pl to kopalnia wiedzy dla inwestorów, codziennie pojawiają się “perełki inwestycyjne” nie tylko z Polski.

Co więcej regularnie informujemy o spektakularnych transakcjach na rodzimym rynku nieruchomości, co stanowi przykład trafionych inwestycji. Należy zaznaczyć, że publikowane są średnie ceny lokali i nieruchomości w konkretnych lokalizacjach, co jest niezwykle istotne z punktu widzenia potencjalnych inwestorów.

Szeroka promocja portalu wgn.pl zagranicą bezpośrednio przekłada na liczbę użytkowników z poza Polski. W styczniu 2019 ich udział procentowy wynosił 10,7% a już w lipcu 2019 udział zwiększył się do 13,9%. Co oznacza wzrost w ostatnich siedmiu miesiącach o aż 30,3%.

W pierwszej trójce znajdują się użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych i Niemiec. Co więcej przekłada się to bezpośrednio na zwiększenie liczy transakcji przeprowadzanych przez Grupę WGN w sektorze nieruchomości komercyjnych i premium. Widoczny jest wzrost zarówno inwestorów jak i międzynarodowych korporacji, które lokują swój kapitał w Polsce. Przykładem może być niedawna transakcja kupna prze firmę z Niemiec dużej zabytkowej kamienicy w Gorzowie Wielkopolskim, która stanie się luksusowym apartamentowcem.

Codzienny trud redakcji jest doceniany przez Państwa, naszych czytelników. Przejawia się to w twardych danych dotyczących wejść na wgn.pl. W ciągu ostatnich siedmiu miesięcy liczba powracających użytkowników wzrosła z 28,8% do 39,4% .

 

        

 

                                                     

       

                                                                                                                                                                          

źródło: Google Analytics

WGN.pl w statystykach Google Analitycs i analityków WGN

WGN.pl w statystykach Google Analitycs i analityków WGN

Według Google Analitycs częściej z portalu WGN.pl korzystają osoby w wieku 25 – 34 lata, co stanowi 40% wszystkich użytkowników oraz mężczyźni (59,5% wszystkich użytkowników).

Analitycy WGN potwierdzają, że to mężczyźni są częściej inicjatorami decyzji o kupnie / sprzedaży / zamianie nieruchomości ale to do kobiet należy ostateczny wybór. Ma to uzasadnienie podczas prezentacji oraz przy negocjacji przy finalnych umowach transakcyjnych.

 

Drugim elementem badań WGN była analiza danych geograficznych czyli w  których województwach jest największe zainteresowanie kupnem / sprzedażą nieruchomości. Badaniami objęto pierwsze 4 miesiące roku 2019. Niewątpliwie prym wiodą mieszkańcy województwa mazowieckie, w tym okresie portal WGN.pl odwiedziło ponad pół miliona osób (501 711 wejść), co stanowi aż 30,26 % wszystkich wejść.

Według analityków WGN wynika to z tego, że w województwie mazowieckim społeczeństwo szybciej zamożnieje i ma wyższe dochody, a tym samym jest większe zainteresowanie inwestorów nieruchomościami, w tym z rynku premium i obiektów komercyjnych.


Na drugim miejscu, pod względem ilości wejść, plasują się mieszkańcy województwa dolnośląskiego, którzy stanowią 15,07% czyli wejść było 75 631.

Trzecie miejsce zajmuje województwo wielkopolskie z ilością wejść 49 510, co stanowi 9,87%.

 

Blisko 1000 transakcji w kwietniu przeprowadził WGN

Blisko 1000 transakcji w kwietniu przeprowadził WGN

W kwietniu 2019, tylko 25 Doradców WGN (z około 500) przeprowadziło aż 164 transakcje, co oznacza, że na jednego agenta przypadło w tym miesiącu 6,6 transakcji. W sumie w kwietniu WGN sfinalizował blisko 1000 transakcji. Był to rekordowy miesiąc w historii Grupy WGN.

Do takiego wyniku przyczyniła się wiosna jak również coraz większa skuteczność, profesjonalizm i kompetencje Doradców WGN.

Warte odnotowania jest, że WGN z każdym rokiem a nawet miesiącem zwiększa udział klientów z zagranicy w realizowanych transakcjach. Obecnie klienci z poza Polski mają około 4% udziału w transakcjach przeprowadzonych przez WGN.

Od jesieni ubiegłego roku odnotowuje się większą liczbę transakcji kupna lokali i nieruchomości w celach inwestycyjnych niż na własne potrzeby mieszkaniowe.

Rekordowy marzec 2019 pokazał jak Polacy realizują swoje marzenia na wiosnę

Rekordowy marzec 2019 pokazał jak Polacy realizują swoje marzenia na wiosnę

W samym marcu Grupa WGN przeprowadziła ponad 800 transakcji, ustanawiając swoisty rekord.

Tylko 23 Najlepszych Agentów Miesiąca WGN przeprowadziło aż 136 transakcji, co stanowi 17% wszystkich transakcji przeprowadzonych w marcu 2019.  Średnia ilość transakcji przypadająca na jednego z Najlepszych Agentów Miesiąca wyniosła 5,91. Wart odnotowania jest fakt, że znaczący procent sprzedanych lub wynajętych nieruchomości stanowił sektor premium.

Od początku 2019 roku widać sukcesywny wzrost sprzedaży lub wynajmu nieruchomości premium, należy podkreślić, że luksusowe domy i apartamenty mają znaczący udział w tym wzroście. Przytoczone dane obrazują wzrost zainteresowania Polaków inwestowaniem w ekskluzywne nieruchomości, co staje się bardziej opłacalne niż lokowanie kapitału w inwestycjach bankowych.  

Analitycy WGN podkreślają, fakt, że inwestowanie w luksusowe nieruchomości jest bezpiecznym sposobem lokowania kapitału, inwestorzy mogą być pewni swoich pieniędzy ponieważ tego typu inwestycje zawsze przynoszą większy zysk i generują stosunkowo małe ryzyko inwestycyjne w porównaniu z lokowaniem kapitału w tzw. nieruchomości popularne.  

Badanie znajomości marek sieci biur pośrednictwa nieruchomości

Badanie znajomości marek sieci biur pośrednictwa nieruchomości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W marcu odnotowano 150 tysięcy wejść na portal WGN.pl

W marcu odnotowano 150 tysięcy wejść na portal WGN.pl

WGN odnotował kolejny wzrost wejść i odsłon na wgn.pl. W marcu odnotowano 150 tysięcy wejść na portal WGN.pl

Jest to wynik lepszy od wyniku ze stycznia br. o 3,5 %.

Odnotowano również ilość odsłon podstron wgn.pl. W styczniu br. było ich 250 tysięcy, gdzie w marcu odnotowano ponad 277 tysięcy, wzrost o 10,8 %.

W marcu br. odnotowano aż 11 %  użytkowników  z poza Polski.  Z tego też powodu zwłaszcza oferty nieruchomości premium i inwestycyjne trafiają do zdecydowanie większej liczby inwestorów i odbiorców niż na innych portalach branżowych.

Powyższe dane pochodzą z Google Analytics.

Portal wgn.pl publikuje każdego dnia ponad 300 nowych unikatowych ofert, których użytkownik nie znajdzie na żadnych innych serwisach nieruchomościowych. Są to oferty nie tylko Grupy WGN ale również innych agencji nieruchomości i osób prywatnych zamieszczonych poprzez wykupione abonamenty i SMS.  

Luty 2019 udanym miesiącem dla Grupy WGN

Luty 2019 udanym miesiącem dla Grupy WGN

Krótki miesiąc roku, jakim jest luty okazał się bardzo udanym okresem pod względem zrealizowanych transakcji. Tylko 21 z 500 doradców Grupy WGN  w lutym zrealizowało 123 transakcje, co daje blisko 6 transakcji na jednego agenta.

Znamienne jest, że porównując rok do roku, wzrosła procentowa ilość sprzedanych domów. Od początku 2019 roku zauważa się wzmożoną ilość klientów zainteresowanych inwestowaniem w nieruchomości o dużej rozbieżności cenowej, z czego około 10% stanowią kupujący z zagranicy.

Do takiego sukcesu w obrocie nieruchomościami niewątpliwie przyczyniają się takie czynniki jak: regularne podnoszenie kwalifikacji zawodowych, dobrze wypozycjonowany portal WGN.pl (0,5 tys. wejść każdego dnia) oraz marka WGN o ugruntowanej pozycji na rynku.

Ponad 145 000 wejść w styczniu na portal WGN.pl

Ponad  145 000 wejść w styczniu na portal WGN.pl

WGN odnotował w miesiącu styczniu 2019 ponad 145 000 wejść na portal WGN.pl.

Jest to wynik o ponad 30% lepszy niż w styczniu roku ubiegłego.

Jest to zasługa w dużej mierze redakcji portalu wgn.pl, która codziennie dostarcza użytkownikom kilkudziesięciu bieżących i zawsze aktualnych informacji branżowych. Portal publikuje również każdego dnia po kilkadziesiąt nowych unikatowych ofert, których użytkownik nie znajdzie na żadnych innych portalach. Są to oferty nie tylko Grupy WGN ale również innych agencji nieruchomości i osób prywatnych zamieszczonych poprzez wykupione abonamenty i SMS.  

Z dumą odnotowujemy, że co 10 użytkownik korzysta z portalu WGN.pl z zagranicy. Z tego też powodu zwłaszcza oferty nieruchomości premium i inwestycyjne trafiają do zdecydowanie większej liczby inwestorów i odbiorców niż na innych portalach branżowych. A tym samym szybciej znajdują nabywców z rynku międzynarodowego.

Co dziesiąty użytkownik portalu wgn.pl jest spoza Polski.

Co dziesiąty użytkownik portalu wgn.pl jest spoza Polski.

W 2018 r. portal WGN.pl odnotował zwyżkę wejść użytkowników spoza Polski.

Odnotowaliśmy wzrost ilości sesji aż o 27,2% w stosunku do poprzedniego roku – 2017 oraz wzrost nowych użytkowników o 29% w porównaniu do roku 2017.

Według statystyk Google Analytics 2018 roku portal WGN.pl odnotował ponad 2,6 mln odsłon oraz ponad 1,1 mln wejść.

Sukces wyszukiwarki nieruchomości WGN.pl

Ponad 100 tys wejść na wgn.pl - marzec 2018

Ponad 100 tys wejść na wgn.pl - marzec 2018

Z wielką przyjemnością dzielimy się z Państwem dobrymi wynikami portalu WGN.pl

To już kolejny miesiąc, gdzie ilość wejść przekracza 100 tysięcy miesięcznie a odsłon odnotowuje się po około ćwierć miliona.

Z dumą też odnotowujemy, że ilość odsłon poszczególnych ofert tych samych nieruchomości jest większa niż na innych wiodących portalach.

Z każdym miesiącem zwiększa się ilość agencji nieruchomości spoza Grupy WGN, które wprowadzają swoje oferty na portal WGN.pl poprzez abonament ale również ilość wprowadzanych ofert indywidualnych przez SMS bije rekordy.

Zdaniem wielu użytkowników portal WGN.pl posiada w swojej wyszukiwarce wiele unikatowych nieruchomości, zwłaszcza nieruchomości dla inwestorów, które nie są dostępne na innych portalach.

Informacje o sytuacji na rynku nieruchomości, inwestycji i finansów są przez wielu Państwa wysoko oceniane i w tym miejscu dziękujemy za pozytywne opinie a także wszystkie cenne uwagi, dzięki którym zespół redakcyjny jeszcze bardziej motywuje do dostarczania Państwu zawsze bieżących informacji.

 

97,5 tys. unikalnych wejść na www.wgn.pl w styczniu 2018.

97,5 tys. unikalnych wejść na www.wgn.pl w styczniu 2018.

Z dumą informujemy, że ogólna liczba unikalnych wejść na portal WGN.pl w styczniu br wyniosła 97,5 tys osób a ilość odsłon wyniosła 234,5 tys.

wg. Google Analyticswg Google Analytics


Grupa WGN osiągnęła tak wysoki wynik dzięki promocji portalu www.WGN.pl nie tylko w Polsce, ale również zagranicą. Ponad 9% wejść jest spoza Polski. Są to osoby i firmy szukające nieruchomości w celach mieszkalnych czy inwestycyjnych. Każda oferta ma bardzo wysoki współczynnik odsłon, w ciągu miesiąca to jest średnio ponad 500 wyświetleń.

Wyszukiwarkę WGN załączyło już na swoich serwisach  kilkadziesiąt innych portali.

2017 najlepszym rokiem w Grupie WGN.

2017 najlepszym rokiem w Grupie WGN.

Rok 2017 okazał się najlepszych rokiem w historii Grupy WGN, jeśli chodzi o rekordową ilość przeprowadzonych transakcji, jak i wartość sprzedanych nieruchomości.

WGN w ubiegłym roku przeprowadził blisko 7000 transakcji i pośredniczył w sprzedaży nieruchomości o wartości ponad 1,8 mld PLN, z czego ok. 550 transkacji dotyczyło rynku komerycjnego i inwestycyjnego.

W wolumenie sprzedaży wzrosła, w porównaniu do ubiegłego roku, ilość transakcji nieruchomości komercyjnych i apartamentowo - rezydencjalnych.

Ze statystyk WGN wynika, że na jednego doradcę przypadało ponad 14 rocznie przeprowadzonych transakcji a pierwsza setka najlepszych doradców uzyskała 2,4 transakcji na miesiąc, co jest absolutnym rekordem w skali kraju. Każdego miesiąca najlepsza dwudziestka uzyskuje średnią ilość transakcji ponad 5.

70 tys. unikalnych wejść na wgn.pl w marcu 2017

70 tys. unikalnych wejść na wgn.pl w marcu 2017

Miło nam poinformować, że ogólna liczba użytkowników na wgn.pl w marcu przekroczyła ponad 250 tys. osób, z czego samych unikalnych było 70 tys. 

WGN najbardziej rozpoznawalną marką we Wrocławiu

WGN najbardziej rozpoznawalną marką we Wrocławiu

Blisko 440 tysięcy osób odwiedziło wgn.pl w lutym 2016

400 tysięcy osób odwiedziło portal wgn.pl w styczniu 2016

Dni miesiąca

Rekordowa ilość transakcji w 2015 roku

Rekordowa ilość transakcji w 2015 roku
Wiesława Chomicka z WGN Kwidzyn na 41 kongresie WGN otrzymała specjalną nagrodę - uzyskała rekordową średnią ilość 9 transakcji / miesiąc

Ponad 7 tys. wejść na wgn.pl każdego dnia

Portal WGN.pl odwiedziło w 2014 r. 2,3 miliona osób

Redakcja portalu www.wgn.pl z satysfakcją odnotowała w 2014 r. 2 288 777 wejść, co w stosunku do roku 2013 (w którym odnotowano 1 336 429 wejść) stanowi wzrost aż o 77,6 %.
Również odnotowano rekordową ilość odsłon (żądań) - ponad 246 milionów.


Portal wgn.pl redaguje 15-osobowy zespół (dziennikarze, graficy, marketing) oraz ponad 20 Analityków ds. nieruchomości, inwestycji i finansów z Polski i zagranicy.  który każdego dnia przygotowuje najaktualniejsze informacje o nieruchomościach, inwestycjach, ekonomii, finansach, kredytach itp. Każdego dnia ponad 500 Doradców ds. Nieruchomości Grupy WGN  wprowadza około 300 nowych nieruchomości na sprzedaż i wynajem z rynku mieszkaniowego, apartamentowi - rezydencjalnego i komercyjnego.

Dziękujemy za pozytywne opinie o zawartości merytorycznej serwisu, profesjonalnych raportach i analizach, szczególnie nt. profesjonalnej, intuicyjnej i szczegółowej wyszukiwarki ofert nieruchomości jak i przejrzystej prezentacji szczegółów ofert.

Informujemy, że portal wgn.pl ma bardzo wysoki PageRank - 6. Z reguły strony posiadające wysoki PageRank zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wysoki PageRank świadczy również o popularności strony w internecie.

 Redakcja WGN.pl

Nagroda Symbol Rozwoju Biznesu dla WGN za rok 2014

W dniu 24 listopada 2014 r. w Teatrze Śląskim w Katowicach odbyła się IV gala wręczenia nagród Symbol 2014 oraz Eurosymbol 2014. Grupa WGN otrzymała tytuł Symbol 2014 w kategorii Rozwój Biznesu 2014.

Redakcje „Monitora Rynkowego” Dziennika Gazeta Prawna oraz „Monitora Biznesu” dziennika Rzeczpospolita są organizatorami Nagród Symbole. Gala jest zwieńczeniem i podsumowaniem całorocznego programu, w którym biorą udział duże i silne przedsiębiorstwa, o ugruntowanej pozycji na rynku.


Nagrody wręczał redaktor naczelny „Monitora Rynkowego” Jakub Lisiecki. Grono gości zasilili m. in. członkowie kapituły: pisarz i podróżnik - Tadeusz Biedzki, prezes TUV Nord - Henryk Warkocz, prof. dr hab. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Robert Tomanek, wydawca „Monitora Rynkowego” - Joanna Drzazga-Lisiecka oraz wieloletni poseł na Sejm - dr Jan Rzymełka.

Nagrodę w imieniu Grupy WGN odebrał prezes Leszek Michniak.


zobacz film

Sierpień rekordowy dla wgn.pl

ponad 27 mln odsłon

Leszek Michniak laureatem nagrody ZŁOTY DOSPON

Leszek Michniak laureatem nagrody ZŁOTY DOSPON
W dniu 14 czerwca 2014 r. w Zamku Topacz pod Wrocławiem miały miejsce obchody XX-lecia DOSPON.

W czasie obchodów odbyła się uroczysta ceremonia wręczenia corocznych nagród ZŁOTE DOSPONY. Nagrody te wręczane są osobom, które swoją wieloletnią pracą społeczną i zawodową stanowią wzór do naśladowania dla kolejnych pokoleń pośredników i zarządców nieruchomości.

Decyzją Kapituły DOSPON wśród uhonorowanych nagrodą ZŁOTY DOSPON został Leszek Michniak Prezes Grupy WGN, który jest m.in. pomysłodawcą i współzałożycielem organizacji DOSPON w 1994 roku. Ponadto nagrody ZŁOTY DOSPON otrzymali - Ewa Klos- Rychter, Jadwiga Sartys, Marcin Kląskała oraz Wiesław Firliciński.           

Obchody XX-lecia stały się okazją do wspomnienia początków tworzenia Stowarzyszenia Dospon jak i Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, prac nad Ustawą o gospodarce nieruchomościami regulującej zawody pośrednika, zarządcy i rzeczoznawcy majątkowego, pierwszych egzaminów na licencje zawodowe, kształtowania rynku, czy zasad współpracy między pośrednikami.

Wyróżnienia specjalne za swoją wieloletnią pracę społeczną, profesjonalizm i budowanie prestiżu zawodu pośrednika i zarządcy nieruchomości otrzymali – Joanna Cygańska, Grzegorz Szawłowski, Jacek Wróblewski, Wojciech Owczarek, Mirosława Szewczuk-Woźniak, Izabela Stefanowicz, Kazimierz Grabkowski, Marian Małańczuk, Agnieszka Klatt, Monika Smoter, Justyna Wawrzyniak- Stawecka, Tadeusz Maskulanis, Bożena Gawenda - Maskulanis, Aleksandra Czarnota, Sebastian Karwowski, Michał Sapuń, Jolanta Kowal, Maria Geringer de Oedenberg, Irmina Janas, Bogusław Giżycki, Dariusz Wolski, Leszek Juszczak, Mirosław Juszczak , Franciszek Głuszczak , Urszula Miszczyszyn, Kamelia Gazda, Krystyna Krzesaj, Wanda Piotrowska, Irena Wierzyńska.

Statystyki wgn.pl - maj 2014

Dwa medale złoty i srebrny "Zasłużonego dla Polskiego Rynku Nieruchomości" dla WGN

W dniach 14-15 grudnia 2013 w Łodzi w Hotelu Holiday Inn, odbyła się VIII Krajowa Konferencja Powszechnej Akademii Rynku Nieruchomości PTEiDRN, w ramach obchodów 10-lecia Powszechnego Towarzystwa Ekspertów i Doradców Rynku Nieruchomości.

Dwudniowe seminarium było sposobnością do wysłuchania znakomitych wykładów, zdobycia wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Powszechna Akademia Rynku Nieruchomości zrealizowała to seminarium również w ramach szkoleń na prestiżowy tytuł Doradcy Rynku Nieruchomości PTEiDRN.

Wcześniej powołana została Kapituła Medalu „Zasłużony dla Polskiego Rynku Nieruchomości PRO AEQUO ET BONO”.
Dobiegający już prawie ćwierćwiecza wolny rynek nieruchomości w Polsce, zasłużył na podsumowanie. Nie chodziło bynajmniej o analizy ekonomiczne i prawne, bowiem są one przedmiotem bieżącej dyskusji i analizy, bardziej o spojrzenie na wydarzenia na rynku nieruchomości w sensie osób, które brały udział w jego budowie i tworzeniu, wybitne osobowości polskiego rynku nieruchomości.

Medal jest uhonorowaniem najlepszych i wyjątkowych z branży. Medal ma trzy kategorie: Medal Złoty, Medal Srebrny i Medal Brązowy. Przewodnictwo Kapituły objęła Pani Prof. dr hab. Ewa Kucharska Stasiak.
Wśród Laureatów są dwie osoby z Grupy WGN – Pani Janina Jakimiak z WGN Opole, która otrzymała srebrny medal Zasłużonego dla Polskiego Rynku Nieruchomości oraz Prezes WGN Leszek Michniak, który otrzymał złoty medal Zasłużonego dla Polskiego Rynku Nieruchomości

Justyna Ocimek WGN

Portal wgn.pl uzyskał Page Rank 6


Szanowni Państwo
Miło nam poinformować o sukcesie naszego portalu wgn.pl, który uzyskał bardzo wysoki PageRank  - 6

Na sukces portalu pracuje 15 osób (dziennikarze, graficy, marketing) oraz ponad 20 Analityków ds. nieruchomości, inwestycji i finansów z Polski i zagranicy. Ponadto około 500 Doradców ds. Nieruchomości Grupy WGN każdego dnia wprowadza nowe nieruchomości i aktualizuje starsze oferty.

Dziękujemy za bardzo pozytywne opinie o wyszukiwarce nieruchomości, za jej przejrzystość i precyzyjność jak i łatwość i szybkość znalezienia konkretnych ofert nieruchomości.

Na wgn.pl każdego dnia ukazuje się kilkadziesiąt najaktualniejszych informacji, newsów, raportów i analiz oraz blisko 200 nowych ofert nieruchomości z rynku mieszkaniowego, jak i inwestycyjnego.

Co to jest PageRank ?

PageRank – nadawanie indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, która jest odzwierciedleniem ich jakości.

PageRank to najbardziej znany w sieci algorytm obliczania wartości stron. Algorytm ten jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Jest to syntetyczna miara oceniania jakości stron internetowych i nadawania stronom www, zindeksowanym w wyszukiwarkach internetowych określonej wartości liczbowej (od 1 do 10), oznaczającej ich jakość.

Algorytm został opracowany przez założycieli firmy Google – Larry'ego Page'a i Sergeya Brina.

PageRank opiera się na zasadach heurystycznych, według których jakość tekstu jest proporcjonalna do liczby tekstów na niego się powołujących (jakość naszej strony jest proporcjonalna do liczby innych stron powołujących się na nią).

Udoskonalenie zastosowane przez właścicieli Google polegało na założeniu, że wartość każdego linka powołującego się na naszą stronę należy ważyć jego własną wartością PageRank.

Inaczej mówiąc: jeśli na dany tekst powołuje się artykuł, który sam ma wysoką ocenę, ma to większe znaczenie, niż gdy na ten sam tekst powołuje się mało popularna strona.

Warto podkreślić, że oprócz linków wchodzących, na PageRank naszej strony mają wpływ również słowa kluczowe oraz liczba odwiedzających.

Jednak, aby unikać manipulacji, firma Google do tej pory nie upubliczniła ani szczegółów właściwego algorytmu, ani wagi poszczególnych czynników i ich wpływu na PageRank.

Są one również najprawdopodobniej sukcesywnie poprawiane, aby zwiększać efektywność mechanizmu. Wszystkie informacje dostępne jawnie przedstawiają jedynie wzorcową wersję algorytmu stosowanego w wyszukiwarce Google.

Z reguły strony posiadające wysoki PageRank zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wysoki PageRank świadczy również o popularności strony w internecie.

Redakcja Portalu wgn.pl

Ranking najlepszych biur - WGN liderem

WGN laureatem Nagrody JAKOŚĆ ROKU 2012

WGN laureatem Nagrody JAKOŚĆ ROKU 2012
Dnia 25 marca 2013 roku odbyła się uroczysta Gala Finałowa VII edycji konkursu JAKOŚĆ ROKU 2012 – największego konkursu promującego jakość w Polsce.

Konkurs skierowany był do firm wyróżniających się podejściem do technik zarządzania i miał na celu m.in.promocję jakości i wysokich standardów w działalności gospodarczej: produkcyjnej, handlowej, usługowej, na rynku krajowym i zagranicznym.

Decyzją Kapituły, WGN otrzymał tytuł "Jakość Roku 2012" w kategorii usługa i dzięki temu znalazł się wśród najlepszych polskich marek wyróżnionych w tym konkursie.

Nagroda "JAKOŚĆ ROKU 2012" została przyznana za:

Kompleksowe doradztwo w obrocie nieruchomościami dla firm i konsumentów zgodnie z jakością ZJ WGN

Konkurs „Jakość Roku" organizowany był przez wydawcę dodatku branżowego „Biznes Raport" w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA.

W ramach wyróżnienia WGN Nieruchomości Sp. z o.o otrzymała prawo do bezterminowego posługiwania się tym tytułem oraz logo „Jakość Roku 2012" we własnej działalności wizerunkowej.

 

WGN – najbardziej znana marka we Wrocławiu

 Znajomość spontaniczna

 Znajomość spontaniczna, jeśli chodzi o branżę agencji nieruchomości plasuje się raczej na niskim poziomie, zaledwie 25,45% Wrocławian potrafiło wymienić bez pomocy ankietera firmę działająca właśnie w tej branży. Z pośród osób, które były w stanie wymienić z pamięci choćby jedną  agencję nieruchomości, najczęściej wskazywały firmę WGN – Wrocławska Giełda Nieruchomości (5,67%). Tuż za liderem uplasował się Home Broker (5,51%), na trzecim miejscu znalazła się agencja Jot-Be Nieruchomości z 2,76% wskazań.


 
 Znajomość wspomagana

 Analizując znajomość wspomaganą, spośród respondentów, którzy po odczytaniu przez ankietera listy agencji nieruchomość, najczęściej wskazywaną marką jest WGN–Wrocławska Giełda Nieruchomości (53,26%). Na drugim miejscu uplasowała się marka Home Broker (42,17%), natomiast na trzecim Jot–be Nieruchomości z 23,48% wskazań.

 

 

Znajomość marki biura nieruchomości

wg dzielnic administracyjnych miasta Wrocławia

Najbardziej rozpoznawalnym biurem nieruchomości w dzielnicach: Śródmieście, Stare Miasto, Krzyki         i Psie Pole jest WGN - Wrocławska Giełda Nieruchomości, a w dzielnicy Fabryczna - Home Broker.




 Rozkład próby badawczej wg przedziału wiekowego

 


*Badanie znajomości marki biura nieruchomości zrealizowane w dniach 28.01.2013-01.02.2013, technika CATI, N-602 wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo na grupie respondentów wieku 18-65 la, K-360, M-242, agencja CeBRiS

 

 

 



 

Ranking agencji nieruchomości w Polsce 2012

Milo jest nam Państwa poinformować, że Grupa WGN zajęła drugie miejsce w badaniu dotyczącym jakości obsługi klienta u największych pośredników obrotu nieruchomościami w Polsce.

Badanie to polegało na ocenie zaangażowania pracownika w konsultację na temat zakupu mieszkania dwupokojowego w centrum oraz wynajmu mieszkania dla 2-3 studentów. Dodatkowo w badaniu ujęto estetykę biura, łatwośc znalezienia przez klienta lokalizacji. Ponadto zbadany został telefoniczny kontakt z biurem oraz konsultacja na temat zakupu kawalerki. Badanie zostało przeprowadzone przez wyspecjalizowane osoby z wiedzą na temat rynku nieruchomości i doświadczeniem zakupu lub wynajmu mieszkania.
 
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie września i października 2012r.

>>> Ranking agencji nieruchomości w Polsce 2012









204,9 mln odsłon na wgn.pl

Statystyki serwera dla www.wgn.pl



 

 



 
 
 
 

2011r. - 183,6 mln odsłon na wgn.pl



2010r. - 175,5 mln odsłon na wgn.pl



Znajomość biur obrotu nieruchomościami świadczących usługi na terenie Wrocławia

(12.2010 r.)

Opis badania


Metoda Badawcza Wywiad telefoniczny w systemie CATI
Termin realizacji badania 6-10.12.2010
Próba badawcza 600 wywiadów
Sposób doboru próby losowa próba reprezentatywna dla miasta Wrocławia


Znajomość spontaniczna

Znajomość spontaniczna jeśli chodzi o branżę nieruchomości plasuje się raczej na niskim poziomie, zaledwie 13,1% Wrocławian potrafiło wymienić bez pomocy ankietera firmę działająca właśnie w tej branży. Z pośród osób, które były w stanie wymienić z pamięci choćby jedną  agencję nieruchomości, najczęściej wskazywały firmę WGN – Wrocławska Giełda Nieruchomości (25,7%). Tuż za liderem uplasował się Jot–be Nieruchomości (21,9%), na trzecim miejscu znalazła się agencja Kruk Nieruchomości Anna Kruk z 10,8% wskazań. Pozostałe firmy świadczące swoje usługi w branży nieruchomości uzyskały wynik poniżej 10% wskazań.



Znajomość wspomagana
Analizując znajomość wspomaganą, zaledwie 2,2% respondentów nie słyszało o żadnej z agencji nieruchomości wyczytanej z listy. Pozostali najczęściej wskazywali po dwie marki, które znają chociażby ze słyszenia.
Z pośród osób, które po odczytaniu przez ankietera listy agencji nieruchomości wskazały, że znają przynajmniej jedną z nich, najczęściej miały namyśli WGN–Wrocławską Giełdę Nieruchomości (57,9%). Na drugim miejscu uplasowało się biuro Bracia Strzelczyk Nieruchomości (48,0%),natomiast na trzecim Jot–be Nieruchomości z 27,2% wskazań.




Postawa wobec rynku nieruchomości

Na pytanie czy w najbliższych 5 latach planuje Pan/Pani kupić bądź sprzedać jakąś nieruchomość, większość badanych wskazała, że nie (71,6%). Pozostali respondenci (27,9%) zamierzają w najbliższych 5 latach dokonać transakcji kupna bądź sprzedaży nieruchomości, na tej podstawie można stwierdzić, iż część z nich może stać się klientami którejś z agencji nieruchomości.





Podsumowanie

  • Znajomość spontaniczna jeśli chodzi o branżę nieruchomości plasuje się raczej na niskim poziomie, aż 86,9% Wrocławian nie potrafi wydobyć z pamięci firmy działającej właśnie w tej branży. Wynik ten nie powinien być jednak zaskoczeniem ze względu na jej specyfikę (w końcu nie co dzień zmieniamy miejsce zamieszkania bądź pracy). By silniej zaistnieć w umyśle potencjalnych klientów należałoby zintensyfikować działania reklamowe, które w przyszłości poprawią świadomość marki.
  • Analizując znajomość wspomaganą, zaledwie 2,2% respondentów nie słyszało o żadnej z agencji nieruchomości wyczytanej z listy przez ankietera. Pozostali najczęściej wskazywali po dwie marki, które znają chociażby ze słyszenia. Tak jak w przypadku znajomości spontanicznej, dobry wpływ na poprawę wyniku miałaby zintensyfikowana kampania reklamowa.
  • Deklaracje respondentów na temat tego czy w najbliższych 5 latach zamierzają kupić bądź sprzedać nieruchomość wyglądają obiecująco. By jednak lepiej poznać przyszłość zalecane jest bardziej szczegółowe zbadanie tego zjawiska.

CeBRiS / Centrum Badań Rynkowych i Społecznych

Ranking sieci franczyzowych w Polsce

Z przyjemnością informujemy, że według rankingu profesjonalnego wydawnictwa franczyzowego FRANCHISING INFO, Grupa WGN znalazła się na liście 10 największych sieci franczyzowych z branży usług dla klientów indywidualnych.

Na polskim rynku działa obecnie 110 usługowych sieci franczyzowych. Polska GRUPA WGN NIERUCHOMOŚCI licząca obecnie kilkadziesiąt placówek rozwija się w ten sposób od 1992 roku. Wypracowany system działania, sprawdzone i skuteczne metody prowadzenia działalności gospodarczej pozwoliły Grupie WGN zdobyć zaufanie klientów i rozwinąć sieć franczyzową, która z powodzeniem w rankingu, jako jedyna firma z branży Obrotu Nieruchomościami, konkuruje z zagranicznymi franczyzodawcami.

Ranking 10 największych sieci franczyzowych z branży usług dla klientów indywidualnych*

Marka

Ogólna liczba
jednostek w 2005

 Kodak Express

400

 Komandor

386

 Imperium Filmu

 250

 INDECO

 250

 Fuji

 231

 AgfaPhoto

 165

 5 a Sec

 79

 Video World

 48

 Modry Słoń

 40

 WGN

 37

 * pod względem ogólnej liczby jednostek
działających na koniec 2005 roku

Sprawdź najnowsze oferty w serwisie

Oceń nasz serwis

średnia ocen: 4,6

Ten serwis korzysta z mechanizmów cookies (ciasteczka)

| Polityka Cookies