Raport został przygotowany na potrzeby Konwentu Dyrektorów jesień 2019. Opublikowane informacje są pozbawione strategii WGN i dalszych planów rozwojowych Grupy.
W ciągu pierwszych 9 miesięcy roku 2019 Grupa WGN przeprowadziła ponad 8 400 transakcji. Dla porównania w całym roku 2018 było 8 800 transakcji. Szacuje się, że rok 2019 przyniesie ponad 12 000 zrealizowanych transakcji.
WGN rozpoczyna już 29 rok obecności na rynku w tym międzynarodowym. Obecnie może pochwalić się 74 Oddziałami w Polsce oraz w Hiszpanii. Grupę WGN buduje ponad 500 agentów, doradców, ekspertów kredytowych, zarządców, rzeczoznawców, analityków, dziennikarzy, architektów, prawników, pracowników administracyjnych itp. Bazę ofert, MLS (z ang. multiple listing system), tworzy blisko 40 000 klientów w tym: sprzedających, kupujących, wynajmujących i najemców.

W ciągu 28 lat Grupa WGN przeprowadził blisko 180 000 transakcji. Spełniając oczekiwania około 360 000 osób, firm i instytucji.
Najstarsze Biura to oddziały WGN Słupsk i WGN Ostrów Wielkopolski. Są na rynku już 24 lata. W historii Grupy 6 oddziałów jest prowadzonych z sukcesem już przez drugie pokolenie.
Średnia ilość transakcji na jednego agenta WGN wynosi 2 miesięcznie. W porównaniu do innych agencji jest liczba kilkukrotnie wyższa.
Najlepsi agenci miesiąca- TOP to minimum 4 transakcje dla agenta. Najlepsi agenci w Grupie WGN uzyskują średnio powyżej 7 transakcji miesięcznie.
W historii WGN przeprowadzono 16 edycji rozdania prestiżowej nagrody Orła Brokera WGN, 4 edycje nobilitującego tytułu Objawienie Roku oraz rozpoczęto tradycję przyznawania tytułu Wnętrze Roku.
Grupa WGN w swojej historii otrzymała kilkadziesiąt nagród i wyróżnień
(w tym wielu prestiżowych) od różnych instytucji i podmiotów.

Do tej listy możemy dołączyć potwierdzenie otrzymania głównej nagrody w kategorii Diament 30 – lecia POLSKIEJ TRANSFORMACJI przyznawanej przez Ogólnopolską Federację Przedsiębiorców i Pracodawców. Również w tym roku Grupa WGN otrzymała potwierdzenie nadania tytułu Laureata oraz Złotego Godła w kategorii QI Services – za najwyższej jakości: Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, franczyzę oraz działalność deweloperską. Nagroda została przyznana przez Forum Biznesu Dziennika Gazety Prawnej.
Kompleksowe usługi to większe zadowolenie klientów i tak obok głównej usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami WGN oferuje:
WGN Kredyty – 39 Biur
WGN Development - 3 Biura (4 w realizacji)
WGN Zarządzanie- 4 Biura
WGN Wyceny- 4 Biura
WGN Remonty - 1 Biuro
WGN Projekty Online w trakcie wdrożenia
Pięć (5) Oddziałów WGN prowadzi więcej niż jedno własne biuro budując tym samym własne sieci zwiększając tym samym swoje przychody.
WGN ma w ofercie 12 przedsięwzięć deweloperskich na wyłączność oraz ponad 200 bez wyłączności.

Po ponad rocznej współpracy przy kredytowaniu klientów Grupy, wdrażany jest projekt współpracy WGN z Expanderem sprzedaży 6,5 tysiąca mieszkań z rynku pierwotnego.
- Rynek nieruchomości inwestycyjnych i premium:
Specjalizacja WGN: od końca lat 90- tych XX wieku WGN umacnia pozycje lidera w obrocie nieruchomościami komercyjnymi i premium. Szacuje się, że co ósma transakcja dotyczy tego rynku. 4% wszystkich transakcji Grupy przebiegają z udziałem klientów międzynarodowych.
- Portal WGN.pl według Google Analytics:
WGN.pl odwiedza dziennie średnio 5 000 osób. W ciągu 9 miesięcy br. portal odwiedziło już blisko 1,3 miliona użytkowników. Blisko 14 % użytkowników jest z rynku międzynarodowego w tym aż 9 % anglojęzycznych. Ponad 30 % użytkowników jest powracających. W porównaniu do roku poprzedniego 2018 nastąpił ponad 50 % przyrost odwiedzin.

Grupa wydaje trzy tytuły: Apartamenty Rezydencje, Property Journal, Investment Properties Calalogue WGN Group.

WGN na targach MIPIM 2019
WGN na targach EXPO REAL 2019

WGN Centrala wydaje na rozwój Grupy około 1,6 mln zł rocznie.
Centrala WGN przeznacza co miesiąc na reklamę: portale nieruchomościowe w tym pozycjonowanie własnej floty portali (23), prasę, targi i konferencje krajowe i międzynarodowe, własne wydawnictwa (3), bilbordy, dofinansowanie do profesjonalnych szkoleń - średnio 135 tys. zł brutto. Natomiast cała Grupa WGN wydaje na reklamę 4,3 mln złotych rocznie.

Coraz bardziej drapieżna konkurencja wymusza konsolidację, dyscyplinę, aktywność, jednolitość marki WGN, a zwłaszcza zwiększanie wydatków wszystkich biur WGN na reklamę na portalach, pozycjonowanie, bilbordy, reklamę w prasie itp.
Nieruchomości Grupy WGN są promowane na około 100 portalach i serwisach branżowych.

Leszek Michniak
Prezes Grupy WGN