Państwa dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest WGN Nieruchomości sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Ruskiej 22, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej Wydział VI Gospodarczy pod nr KRS 0000190514 (dalej Administrator/WGN).
Administrator jest „instytucją obowiązaną” w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 roku z późniejszymi zmianami („ustawa AML”)
Inspektor Ochrony Danych (IOD)
Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych, jednakże we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania swoich danych możecie Państwo kontaktować się pisemnie z Administratorem na adres: WGN Nieruchomości sp. z o.o., 50-079 Wrocławiu, ul. Ruska 22 lub za pośrednictwem poczty e – mail: rodo@wgn.pl
Rodzaj przetwarzanych danych
Przetwarzamy dane osobowe bezpośrednio od Państwa i/lub na podstawie odpisu/kopii dokumentu stwierdzającego tożsamość i/lub od podmiotu, z którym zawarliśmy lub zawrzemy umowę, a który Państwo reprezentujecie lub jesteście jego Beneficjentem ostatecznym i/lub z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych lub rejestru, o którym mowa w art. 30 lub art. 31 dyrektywy 2015/849, prowadzonego we właściwym państwie członkowskim, z właściwego innego wiarygodnego rejestru podmiotów/podatników we właściwym państwie członkowskim, ze środków identyfikacji elektronicznej lub z odpowiednich usług zaufania określonych w rozporządzeniu910/2014 (o ile są dostępne), z ogólnodostępnych stron internetowych.
Źródło danych
Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych: dane identyfikacyjne, takie jak: imię i nazwisko, obywatelstwo, numer (PESEL) lub datę urodzenia, serię i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość, dane adresowe, numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej dane identyfikacyjne i dane adresowe jej prowadzenia.
Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji przez Administratora jako instytucji obowiązanej wymagań ustawy AML w ramach stosowanych środków bezpieczeństwa finansowego:
- w celu realizacji obowiązku oceny ryzyka związanego z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu odnoszące się do działalności Administratora, z uwzględnieniem czynników ryzyka dotyczących Klientów, państw lub obszarów geograficznych, produktów, usług, transakcji lub kanałów ich dostaw;
- w celu stosowania wobec swoich Klientów środków bezpieczeństwa finansowego, o których mowa w art. 33 i art. 34 ustawy AML w szczególności, ale nie wyłącznie:
- w celu dokonania identyfikacji klienta i weryfikacji jego tożsamości,
- w celu dokonania identyfikacji beneficjenta rzeczywistego,
- w celu oceny stosunków gospodarczych i stosownie do sytuacji, uzyskania informacji na temat ich celu i zamierzonego charakteru;
- w celu bieżącego monitorowania stosunków gospodarczych klienta;
- w celu dokonywania zawiadomień i zgłoszeń odpowiednim organom.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane:
- Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej,
- Organom właściwym w sprawach Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych,
Przetwarzanie danych osobowych automatycznie (w tym poprzez profilowanie)
Państwa dane osobowe będą przez Administratora wykorzystywane do profilowania tj. do oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu co jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Dane osobowe mogą być przetwarzane w systemach informatycznych Administratora, ale nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego (bez udziału człowieka) podejmowania decyzji wywołujących wobec osób, których dane dotyczą skutki prawne.
Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe, kopie dokumentów i informacje uzyskane w wyniku stosowania środków bezpieczeństwa finansowego będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zakończono stosunki gospodarcze z Klientem lub w którym przeprowadzono transakcje okazjonalne.
Generalny Inspektor Informacji Finansowej może zażądać od Administratora ich przechowywania przez kolejny okres nie dłuższy niż 5 lat.
Prawa przysługujące w związku z ochroną danych osobowych
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do danych osobowych,
- żądania sprostowania danych,
- ograniczenia ich przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych, o ile przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie przewidują inaczej;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że podczas przetwarzania Państwa danych osobowych naruszyliśmy przepisy RODO.
W przypadku gdy macie Państwo zastrzeżenia co do sposobu, w jaki przetwarzane są Państwa dane, prosimy w pierwszej kolejności o kontakt z Administratorem elektronicznie poprzez adres e-mail: rodo@wgn.pl lub pod adresem pocztowym Administratora wskazanym powyżej.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości nawiązania stosunków gospodarczych z Administratorem lub ich rozwiązaniem.
Polityka prywatności
Zasady dotyczące przetwarzania danych w serwisach internetowych WGN oraz w ramach świadczenia usług przez WGN, w tym klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób/usług, zostały określone w naszej Polityce prywatności dostępnej pod adresem Polityka Prywatności w serwisach internetowych WGN