Analitycy WGN potwierdzają, że to mężczyźni są częściej inicjatorami decyzji o kupnie / sprzedaży / zamianie nieruchomości ale to do kobiet należy ostateczny wybór. Ma to uzasadnienie podczas prezentacji oraz przy negocjacji przy finalnych umowach transakcyjnych.

 

Drugim elementem badań WGN była analiza danych geograficznych czyli w  których województwach jest największe zainteresowanie kupnem / sprzedażą nieruchomości. Badaniami objęto pierwsze 4 miesiące roku 2019. Niewątpliwie prym wiodą mieszkańcy województwa mazowieckie, w tym okresie portal WGN.pl odwiedziło ponad pół miliona osób (501 711 wejść), co stanowi aż 30,26 % wszystkich wejść.

Według analityków WGN wynika to z tego, że w województwie mazowieckim społeczeństwo szybciej zamożnieje i ma wyższe dochody, a tym samym jest większe zainteresowanie inwestorów nieruchomościami, w tym z rynku premium i obiektów komercyjnych.


Na drugim miejscu, pod względem ilości wejść, plasują się mieszkańcy województwa dolnośląskiego, którzy stanowią 15,07% czyli wejść było 75 631.

Trzecie miejsce zajmuje województwo wielkopolskie z ilością wejść 49 510, co stanowi 9,87%.