Spis treści:

Współpraca franczyzowa może przynieść sukces

Franczyza – co to takiego?

Solidne knoh-how oparte na doświadczeniu

Partnera biznesowego trzeba wybrać mądrze

Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami potrzebnym zawodem

Z kim wejść we współpracę?

Solidne fundamenty współpracy podstawą sukcesu w biznesie

 

Franczyza na rynku nieruchomości dobrym wyborem biznesowym

Franczyza na rynku nieruchomości jest dobrym pomysłem na własny biznes? Rynek nieruchomości przechodzi obecnie metamorfozę i stara się dopasować do zmieniającej się rzeczywistości.

Niekorzystna sytuacja dotyka też rynek pracy. Wiele osób chce zrezygnować ze sztywnego etatu i spróbować swoich sił we własnym biznesie. Często brakuje im jednak odpowiedniego doświadczenia zawodowego, aby rozpocząć działalność.

Z pomocą przychodzą doświadczeni rynkowi gracze, którzy na przestrzeni lat wypracowali solidne podstawy i uściślili skuteczne działania biznesowe. Firmy takie oferują współpracę na zasadzie franczyzy.

 

Jakim modelem biznesowym jest franczyza?

Franczyza jest biznesowym modelem, który z powodzeniem funkcjonuje już w Polsce od kilkunastu lat. Taki rodzaj współpracy pomiędzy stronami umowy przynosi korzyści obu stronom.

Franczyzobiorca zyskuje kompendium wiedzy zawarte w firmowym know-how, oraz merytoryczne wsparcie, natomiast franczyzodawca rozwija znajomość swojej marki na większy obszar kraju.

Franczyza na rynku nieruchomości to bardzo atrakcyjny pomysł na biznes, zwłaszcza dla osób, które dopiero rozwijają skrzydła.

 

Wiedza gromadzona latami przekazana w pigułce

Firmy, które oferują współpracę franczyzową, to doświadczeni rynkowi gracze. Swoją wiedzę gromadzili latami i potrafią umiejętnie modyfikować procedury działań, aby praca była wydajna i przynosiła maksimum korzyści.

Franczyzobiorca, decydując się na współpracę z doświadczonym biurem nieruchomości, zyskuje dostęp do sprawdzonego know-how. Może również liczyć na stałe wsparcie swojego biznesowego Partnera.

To doskonały model biznesowy dla osób, którym zależy na stabilności i profesjonalizmie.

 

Franczyza na rynku nieruchomości franczyzie nierówna

Pomimo bogatej oferty franczyzowej na polskim rynku, nie wszystkie propozycje franczyzy na rynku nieruchomości są korzystne i wartościowe. Przyszły franczyzobiorca powinien wybrać Partnera biznesowego, który dysponuje bogatą wiedzą i dużym doświadczeniem.

Potwierdzeniem jakości takiego przedsiębiorstwa jest często duża liczba Partnerów biznesowych, którzy swoje oddziały pod szyldem wspólnej marki prowadzą od co najmniej kilku lat.

Osoba, która planuje otworzyć własną działalność gospodarczą pod szyldem znanej marki, powinna przeanalizować wnikliwie bieżącą ofertę rynkową.

Niektóre biura nieruchomości oferują lepsze warunki współpracy od innych. Dotyczy to zarówno opłat franczyzowych jak również benefitów wynikających dla franczyzobiorcy z podjęcia takiej współpracy biznesowej.

 

Pośrednicy w obrocie nieruchomościami wciąż są potrzebni

Doświadczeni i rzetelni pośrednicy w obrocie nieruchomościami są bardzo doceniani przez swoich klientów. Z ich usług chętnie korzystają osoby indywidualne, jak również przedsiębiorcy.

Deweloperzy często zawierają umowę na wyłączność z wybranym biurem nieruchomości, które pośredniczy w sprzedaży oferowanych przez tego dewelopera lokali.

Zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami stwarza duże możliwości rozwoju osobistego. Ponadto, pod skrzydłami doświadczonego Partnera biznesowego, franczyzobiorca jest w stanie szybko nauczyć się nowego fachu i zacząć odnosić sukcesy na rynku nieruchomości.

Nie jest więc zaskoczeniem, że zainteresowanie franczyzą na rynku nieruchomości utrzymuje się na wysokim poziomie.

 

Franczyza na rynku nieruchomości najlepiej z liderem

Kluczową kwestią przy wyborze franczyzy na rynku nieruchomości, jest wybór odpowiedniego Partnera biznesowego. Musi to być firma o ugruntowanej pozycji na rynku, z dobrze rozpoznawalną przez klientów marką.

Franczyzodawca powinien posiadać nie tylko bogato rozwinięty biznes, ale również pozytywne opinie – zarówno dotyczące siedziby, jak również istniejących oddziałów franczyzowych.

Na uwagę zasługuje sieć, która dba o wysoką pozycję wśród konkurencji – Grupa WGN, której hasłem przewodnim jest „Twoje biuro WGN z naszym wsparciem”.

 

Co zyskuje Partner franczyzowy?

Wybór WGN jako Partnera Franczyzowego pozwolił wielu przedsiębiorcom na rozwinięcie biznesowych skrzydeł. Wielka Giełda Nieruchomości (WGN) już od 31 lat odnosi sukcesy na rynku nieruchomości w Polsce.

Firma specjalizuje się w pośrednictwie obrotu nieruchomościami krajowymi i zagranicznymi, a także usługach finansowych. Co bardzo istotne z punktu widzenia Franczyzobiorcy, Centrala WGN nie pobiera udziału procentowego w zysku swoich Partnerów biznesowych.

Franczyzobiorca zachowuje więc dla siebie cały wypracowany przychód, ponosząc jedynie stałą, comiesięczną opłatę. Centrala WGN, która znajduje się we Wrocławiu, zapewnia swoim Partnerom biznesowym PAKIET NA START w formie dwumiesięcznego zwolnienia z opłat oraz szeroką promocję nowo otwartego Biura.

To bardzo duża wartość dodana, zwłaszcza dla osób, które dopiero startują w biznesie. Poza profesjonalnym know-how, stanowiącym kompendium wiedzy gromadzonej latami przez Franczyzodawcę, WGN zapewnia swoim Partnerom dostęp do działu prawnego.

Każdy nowy Partner przechodzi szkolenie w Dziale Szkoleniowym WGN, we wrocławskiej centrali firmy. Dodatkowo Franczyzobiorcy otrzymują dostęp do programu inet.WGN z funkcją CRM, który służy do obsługi biur WGN.

Program opracowany specjalnie na potrzeby Grupy WGN daje możliwość zarządzania zleceniami klientów oraz pracą poszczególnych pośredników.

Partner biznesowy ma też możliwość stałego kontaktu z poszczególnymi działami Centrali WGN, co sprawia, że może on liczyć na kompleksową pomoc i wsparcie doświadczonych pracowników.

 

Biznes oparty na współpracy i zaufaniu

Franczyza opiera się na współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu i wsparciu. Obie strony dążą do dalszego rozwoju marki, co staje się jej siłą. Obecnie branża nieruchomości w Polsce zmaga się z trudną sytuacją gospodarczą.

Niemniej jednak paradoksalnie właśnie obecny czas może okazać się najlepszym, by wejść we franczyzę na rynku nieruchomości. Czasowa stagnacja na rynku nie może trwać nieskończenie.

Osoby, które obecnie podejmują się otwierania biznesów pod szyldem znanych biur nieruchomości, mogą poświęcić więcej uwagi na wdrożenie się w specyfikę rynku.

Podejmując się współpracy z silną, znaną marką, nowi Franczyzobiorcy przyczyniają się do jej wybicia na tle konkurencji. To z kolei może przekładać się na większe zainteresowanie marką ze strony klientów, i – co za tym idzie – większą liczbę transakcji.

 

~ Magdalena Łozowicka - Redaktor Naczelna Komercja24.pl