Czy w czasie pandemii Grupa WGN odczuła spadek, czy też przeciwnie - wzrost obrotów ?
Na pewno ten okres to wyzwanie dla przedsiębiorców (Oddziałów WGN) jak również klientów nie tylko w Polsce, ale i na rynku międzynarodowym. Rok 2020 przyniósł sporo zmian nie tylko w gospodarce kraju oraz zasadach funkcjonowania społeczeństwa, ale również odbił się szerokim echem w wielu branżach. Zdecydowana większość z nas musiała się szybko dostosować do nowych realiów.
Trzeba przyznać, że z dużymi sieciami franczyzowymi w nieruchomościach pandemia obeszła się stosunkowo łagodnie. Nawet w czasie pandemii biura WGN miały co robić. Po początkowej stagnacji (marzec- kwiecień) chętnych na zakup nieruchomości pojawiło się więcej niż rok wcześniej w analogicznym czasie.
Wydaje się, że hossa na rynku jest spowodowana tym, że każdy chce gdzieś ulokować pieniądze nie wiedząc co będzie dalej. Lokaty się nie opłacają, dużo ludzi ma spore oszczędności i obawia się inflacji. A nieruchomości stanowią najlepszą lokatę kapitału. Inwestycje w nie stały się najpopularniejszym sposobem lokowania kapitału nie tylko w Polsce.
Co nas czeka na rynku obrotu nieruchomościami w 2021 roku?
Hossa na rynku nieruchomości była, jest i ciągle będzie, ponieważ jest to najlepsza i najbardziej stabilna lokata oszczędności. Na mieszkania, domy, działki popyt będzie zawsze. Ze statystyk WGN wynika, że przeciętny Polak zmienia nieruchomość ponad 8 razy w swoim życiu.
W tej chwili największym powodzeniem cieszą się działki i domy oraz nieruchomości premium (apartamenty, rezydencje, posiadłości). Pod koniec 2020 roku większym zainteresowaniem cieszyły się również nieruchomości inwestycyjne, co wyraźnie wskazuje na to, że inwestorzy przerzucają się z zakupu mieszkań pod wynajem na nieruchomości komercyjne, jak obiekty handlowe, biurowce, kamienice, tereny inwestycyjne lub wręcz na lokale handlowo-usługowe. Ten sektor nieruchomości daje Franczyzobiorcom WGN zdecydowanie największe przychody.
Tak się szkoli WGN - przerwa na selfie
Stan Grupy WGN na dzień dzisiejszy.
Obecnie Grupa WGN liczy 83 Biura Obrotu Nieruchomościami oraz Działalności Deweloperskich.
W 2020 roku do Grupy WGN przystąpiło 6 Partnerów, a jeden Franchisebiorca otworzył swój kolejny oddział. Natomiast z powodów losowych zakończono współpracę z trzema Oddziałami. Jak na trudny rok bilans Biur WGN jest na plusie. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy z pięcioma kandydatami na otwarcie kolejnych oddziałów.
Oczekiwania wobec kandydatów na otwarcie kolejnych oddziałów WGN.
Partnerami WGN mogą zostać zarówno osoby, które nie mają żadnego doświadczenia w nieruchomościach, jak i pośrednicy z długim stażem pracy w branży. Dla nas najważniejsze jest to, żeby kandydat na Partnera WGN miał cechy menedżerskie, takie jak determinacja, konsekwencja w działaniu, dążenie do sukcesu i umiejętność kierowania zespołem oraz lubił pracę z ludźmi. W obecnej sytuacji obserwujemy spore zainteresowanie franczyzą WGN wśród takich branż jak finanse, ubezpieczenia czy biura podróży.
Ponadto kandydaci na partnerów WGN muszą dysponować wynajętym lub własnym lokalem, o powierzchni min. 30 mkw zlokalizowanego w miejscu o dużym natężeniu ruchu, w ciągu komunikacyjnym, najlepiej z witryną. Powinien się on znajdować na parterze. Niezbędna jest także możliwość zamieszczenia podświetlanej reklamy zewnętrznej o powierzchni min. 3,5 mkw.
Duży Partner gwarancją sukcesu.
Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i sprawdzonemu know-how Biuro WGN będzie doskonałym pomysłem na biznes w każdym, nawet mniejszym mieście. W dużej aglomeracji rozpoznawalność marki WGN będzie niezaprzeczalnym atutem. W dużych miastach konkurencja na rynku biur nieruchomości jest dużo większa. Dlatego też sprawdzony Partner z ugruntowaną pozycją na rynku, jakim jest Koncern WGN, zapewnia nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale także jest gwarancją sukcesu dla Franchise-biorcy.
Finansowe warunki przystąpienia do Grupy WGN.
Minimalna kwota, którą trzeba zainwestować, żeby uruchomić własne biuro nieruchomości pod szyldem WGN to około 10-15 tys. zł. Na rzecz WGN Franchise-biorca ponosi jedynie jednorazową opłatę startową w wysokości 3 500 zł netto. Pozostała kwota to szacunkowy budżet, którym powinien dysponować Partner na otworzenie biura. Budżet ten obejmuje m.in. marketing lokalny oraz pierwsze koszty związane z prowadzeniem działalności, takie jak urządzenie i obrandowanie lokalu.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi około 1150 zł netto, jest ona stała i niezależna od obrotów Oddziału – co Partnerzy cenią sobie bardzo. W ramach PAKIETU NA START, nowi Partnerzy mają wiele korzyści m.in. zwolnieni są z opłat z dwóch pierwszych miesięcy.
Kiedy nowy Partner może zacząć zarabiać?
Z naszego doświadczenia wynika, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia działalności ale w naszej historii zdarzają się biura, które transakcje mają już w pierwszym miesiącu. A to dzięki m.in. rozpoznawalności marki WGN oraz dostępowi do ogromnej bazy ofert nieruchomości całej Grupy WGN oraz profesjonalnemu szkoleniu startowemu, które przygotowuje nowych doradców do szybkiego zbudowania własnej bazy nieruchomości i klientów.
Średnia ilość przeprowadzonych transakcji na jednego agenta w 2020 roku wynosiła blisko 2 transakcje na miesiąc.
Jakiego wsparcia udzielacie Państwo franczyzobiorcom?
Przede wszystkim marka WGN zapewnia przejrzyste zasady współpracy – Partner zatrzymuje 100% wypracowanego przez siebie przychodu. Centrala nie ma udziału procentowego w zysku Partnera. Od Partnerów WGN pobierana jest wyłącznie stała miesięczna opłata.
Przez cały okres współpracy Partner ma do dyspozycji stały help desk, tj. doradztwo prawne, wsparcie doświadczonych doradców w każdym segmencie nieruchomości, dedykowanego opiekuna sieci franczyzowej, pomoc przy prowadzeniu social mediów, bieżącą aktualizację umów, dokumentów oraz procedur. Jednym słowem trudno jest Partnerowi popełnić jakikolwiek błąd.
Partnerzy otrzymują know-how (w tym wzory umów pośrednictwa, umowy agencyjne, umowy gospodarcze, regulacje prawne, procedury w tym obiegu dokumentów, czy procedury antykowidowe itp - ponad 150 dokumentów) pozwalające prowadzić bezpiecznie i z sukcesem własne biuro nieruchomości, według sprawdzonego unikalnego modelu biznesowego WGN. Po zapoznaniu się z know- how i kompleksowym przeszkoleniu Partner staje się gotowy do samodzielnego prowadzenia własnego biznesu - biura nieruchomości.
WGN pomaga Partnerom na każdym etapie organizacji Biura poprzez doradztwo przy wyborze lokalu, jego aranżacji i przygotowanie projektów graficznych oznaczeń reklamowo – marketingowych.
Dagmara Komarnicka, Dyrektor ds. Rozwoju Grupy WGN
Powyższy tekst jest wywiadem dla czasopisma Franchising