Grupa WGN działa na rynku od 27 lat, a sieć franczyzową rozwija od 25. Ma obecnie trzy placówki własne i 79 jednostek partnerskich. Oprócz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, WGN posiada też działy zajmujące się pomocą w uzyskiwaniu kredytów, ubezpieczaniu czy urządzaniu mieszkań. - W ciągu pięciu miesięcy tego roku otworzyliśmy 13 nowych biur nieruchomości oraz dwa biura deweloperskie – informuje Dagmara Komarnicka, menadżer rozwoju sieci franczyzowej WGN. - Do końca roku chcielibyśmy poszerzyć sieć o kolejne 18-20 oddziałów. Praktycznie mamy już biura w każdym większym mieście Polski. Trwają obecnie zaawansowane rozmowy na temat otwarcia oddziałów w Berlinie, Londynie, a także trzech biur w Warszawie. WGN stawia sobie za cel bycie trzy kroki przed konkurencją.

Do sieci WGN przystępują zarówno kandydaci z doświadczeniem branżowym, w tym wiele osób z innych sieci franczyzowych, jak i osoby stawiające pierwsze kroki na tym rynku. Dla tych ostatnich WGN przygotował, oprócz startowego przeszkolenia, szereg szkoleń w ramach Akademii Rynku Nieruchomości i Inwestycji.

Wymagane lokalizacje dla biur to centra miast, miejsca przy ruchliwych ulicach lub w galeriach handlowych. Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł - dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. W tej sumie zawiera się już opłata za przystąpienie do sieci. – wyjaśnia Dagmara Komarnicka.

Jednorazowa opłata standardowa wynosi 3 000 zł netto. Opłaty franczyzowa i marketingowa uzależnione są od wielkości miasta i ustalane indywidualnie z kandydatami. Nie ma  żadnych ukrytych opłat np. prowizje od obrotów, ani kar za działalność konkurencyjną po zakończeniu współpracy. Partner otrzymuje m.in. wzory ok. 200 dokumentów, niezbędnych do prowadzenia oddziału, dostęp do profesjonalnych oprogramowań, przechodzi szkolenia z zakresu prowadzenia działalności pośrednictwa, budowania zespołu agentów, pozyskiwania klientów i doprowadzania do bezpiecznych transakcji.

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od przeprowadzonych transakcji, a także na publikacji ofert klientów na naszych portalach internetowych i w naszych wydawnictwach branżowych. Mogą też prowadzić odpłatne szkolenia, w ramach stworzonej przez nas Akademii Rynku Nieruchomości i Inwestycji. Kolejnym źródłem dochodów są nasze działy: WGN Kredyty, WGN Aranżacje, WGN Ubezpieczenia, WGN Home Staging

Coraz bardziej rosną oczekiwania klientów: że będą obsłużeni kompleksowo, profesjonalnie i w pełni bezpiecznie. Dlatego tak ważne jest stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności naszych doradców. Równie ważne jest to, że WGN posiada działy pozwalające na kompleksową obsługę klienta: od znalezienia działki, do pozyskania kredytu, budowę oraz urządzenie nowego domu.

Pośrednicy pojedynczych biur doskonale wiedzą, że koszty utrzymania się na rynku nieruchomości są coraz większe. O wiele trudniej jest im więc konkurować z dużymi sieciami, dysponującymi większym budżetem na reklamę i marketing, jak i posiadających dużą bazę klientów.

 

Dagmara Komarnicka
menadżer rozwoju sieci franczyzowej WGN