W celu dokonania powyższej zmiany podjęte zostały już wszystkie konieczne formalności, w tym dokonano zgłoszenia do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, aby zarejestrować nazwę i zastrzec możliwość jej używania wyłącznie przez firmę i Grupę WGN.

Decyzja zarządu o renamingu była poprzedzona dokładną analizą rynku, w tym zwłaszcza rynku nieruchomości oraz rynku franczyzowego, w kraju oraz za granicą. Analizie poddane zostały również wypowiedzi Dyrektorów Konwentu Grupy WGN  - Franchisebiorców, korzystających dotychczas z nazwy Wrocławska Giełda Nieruchomości.

Wyniki powyższej analizy wskazują, że renaming będzie sprzyjał osiągnięciu sukcesu Grupy WGN z następujących powodów:

  • Nowa nazwa ma pozytywne skojarzenia – połączenie słów „wielka giełda nieruchomości” jednoznacznie sugeruje na firmę z dużym potencjałem, ze znaczącą (wielką) ilością ofert a tym samym transakcji, biur i współpracujących Agentów. Zachęca to inwestorów, deweloperów oraz podmioty prywatne do skorzystania z usług Koncernu WGN;

  • Zachowany zostaje skrót nazwy „WGN”, który jest bardzo utrwalony na rynku nieruchomości w Polsce i na świecie. Przypomnieć należy, że w 2017 WGN przeprowadził ponad 7 200 transakcji. Klienci nie będą mieli więc żadnych problemów z identyfikacją marki. Firma, bez konieczności składania żadnych dodatkowych wyjaśnień, będzie korzystać ze swojej renomy, ugruntowanej pozycji, możliwości powoływania się na swoją ćwierćwiekową historię;

  • Zmiana nazwy to sygnał dla wszystkich Klientów, że firma zmienia się na lepsze – poprzez słowa użyte w nowej nazwie chcemy podkreślić dominującą rolę Grupy na rynku nieruchomości, jedną z największych baz ofert, dążenie do systematycznego rozwoju i zwiększania zasięgu działalności, zarówno w wymiarze terytorialnym jak i ilościowym;

  • Dotychczasowa marka nie do końca odpowiadała założeniom firmy oraz nowych strategiom jej rozwoju – sugerowała bowiem lokalny, ograniczony charakter działalności. Tymczasem celem i strategią Koncernu jest nieustanny rozwój, rozmach, dominacja na rynku i objęcie swoim zasięgiem nie tylko całą Polskę, ale również inne kraje.    

 

Zarząd zakłada, że zmiana nazwy przyniesie wszystkim odczuwalne korzyści a tym samym więcej Klientów z rynku międzynarodowego.

 

Dagmara Komarnicka
Manager Rozwoju Sieci Franczyzowej