W sumie  podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce na koniec 2014 r. wyniosła blisko 10,4 mln mkw. Pod względem nowej podaży dominowały małe miasta. Jak napisali twórcy raportu – poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce wynosi obecnie 269 mkw. na 1000 mieszkańców. Wśród ośmiu głównych aglomeracji najwyższy jest  we Wrocławiu (765 mkw. na 1000 mieszkańców), a pośród miast regionalnych w Lublinie (773 mkw. na 1000 mieszkańców).W roku 2014 najwięcej nowoczesnych centrów handlowych powstawało w małych miastach – poniżej 100 tys. mieszkańców.  Znalazło się w nich aż 46 proc. nowo dostarczonej powierzchni.  Udział największych aglomeracji wyniósł zaledwie 11 proc.– W minionym roku zmaterializowało się zainteresowanie deweloperów miastami „ściany wschodniej”, gdzie oddano do użytku osiem centrów handlowych o łącznej powierzchni 220 tys. mkw. GLA.– komentuje Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk, Dział Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.Największe nowe centra powstały w Lublinie, Olsztynie i Siedlcach. Są nimi: Felicity (75 tys. mkw.), Galeria Warmińska (41,5 tys. mkw.)  i Galeria Siedlce (34 tys. mkw.).Ponadto nowe centra handlowe rosły także  w Ostrołęce, Ełku, Białej Podlaskiej i Chełmie oraz w Białymstoku. Colliers szacuje, że w 2015 r. wzrost podaży będzie wyższy niż w 2014 r. roku i osiągnie poziom ok. 600 tys. mkw. Do największych otwarć planowanych na 2015 r. należą m.in.: Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. mkw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. mkw.) czy Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.).